آماده باش نیروهای هلال احمر درپی هشدار هواشناسی

به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی رئیس سازمان امداد و نجات از آماده‌باش نیروهای عملیاتی هلال‌احمر در سطح پایگاه‌ها و مراکز امدادی خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛ مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تهران، نسبت به نفوذ سامانه بارشی، وزش باد شدید موقتی، مه‌گرفتگی، کاهش دید و وزش باد شدید و در مناطق جنوبی و غربی خیزش موقت گرد و خاک، امدادگران با توجه به پروتکل‌های تعریف‌شده آماده ارائه خدمات در صورت بروز مشکل هستند.

وی ادامه داد: در خانه‌های هلال و پایگاه‌های جاده‌ای در استان تهران، پیش‌بینی‌های لازم برای امدادرسانی احتمالی درنظر گرفته شده است.

ولی‌پور با اشاره به هشدارهای هواشناسی، از رانندگان خواست تا در زمان تردد تجهیزات ایمنی از جمله کیف کمک‌های اولیه، لباس گرم و بسته‌های غذایی آماده به همراه داشته باشند.

گفتنی است اداره کل هواشناسی استان تهران، با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی، رگبار باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، مه و کاهش دید از ظهر شنبه (۳۰ مهرماه) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۳ آبان‌ماه) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در ارتفاعات استان تهران، یکشنبه در ارتفاعات و مناطق غربی استان، دوشنبه در نیمه شمالی و غربی استان و سه‌شنبه در ارتفاعات شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده، کاهش دید به دلیل وجود مه، اختلال در سفرهای بین شهری در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خسارت به کشاورزی وجود دارد./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.