پرداخت سود سنواتی ۲۰ میلیون سهامدار

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: در ۷ ماه ابتدای سال بیش از ۲۰ میلیون سهامدار از طریق سامانه اطلاعات مشتریان (سجام) سود سنواتی دریافت کردند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از روابط عمومی سمات، تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا پایان مهر، از طریق سامانه سجام، سود سنواتی ۱۹۲ ناشر که شامل ۲۰ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۶۴ سهامدار می‌شود به مبلغ ۴ هزار و ۴۰۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۲۵۵ تومان به حساب سهامداران واریز شد.

گفتنی است اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در این بازه زمانی ۲۷۳ ناشر نیز سود ۳۴ میلیون و ۸۷۳ هزار و ۵۵۹ سهامدار به مبلغ ۳۰ هزار و ۱۸۲ میلیارد و ۹۶۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۴۷۱ تومان را با استفاده از سامانه سجام به حساب سهامداران سجامی خود واریز کردند.

سامانه سجام چیست؟

گفتنی است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهاد‌ها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت می‌کنند و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائم فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام کنند و احراز هویت سجام را الکترونیکی انجام دهند.

سمات به دنبال تفکر تضمین امنیت و کارآمدی بازار اوراق بهادار ایران از طریق توسعه و بهینه سازی ساز و کار تسویه معاملات اوراق بهادار با رعایت قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.