همین امروز 100 میلیارد به استقلال بدهید!

علی‌ فتح‌الله‌زاده و چالش بزرگ در شروع مدیریت؛ 15 روز زمان می‌خواهم

بدهی‌های متعدد باشگاه استقلال به طلبکاران خارجی و داخلی، اصلی‌ترین چالش علی‌ فتح‌الله‌زاده در نخستین روزهای کاری اوست.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، هنوز چند روز بیشتر از مدیرعاملی علی فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال نمی‌گذرد که این باشگاه با پرونده‌های سنگین مالی مواجه شده است. بدهی‌های سنگین فیفایی و البته برخی بدهی‌ها در داخل کشور سبب شده تا فتح‌الله‌زاده برای تامین پول به تکاپو بیفتد.

مدیرعامل استقلال در نخستین روز کاری با فرشید سمیعی، معاون حقوقی باشگاه، جلسه گذاشت و ضمن ابقای او در این سمت، خواهان رسیدگی سریع به پرونده‌های خارجی شد. او البته اعلام کرده که هیچ پولی در باشگاه نیست و همین مساله در روزهایی که نماینده‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا هم روی بدهی‌های استقلال و پرسپولیس و صدور مجوز حرفه‌ای آنها حساس شده‌اند، کار را سخت‌تر می‌کند.

در ادامه به اصلی‌ترین بدهی‌های باشگاه استقلال پرداخته شده است:

51 میلیارد تومان برای تسویه با استراماچونی

بیست و سوم مردادماه سال جاری بود که دادگاه عالی ورزش حکم نهایی پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی را صادر کرد و بر این اساس استقلال محکوم به پرداخت حدود یک میلیون و 350 هزار یورو به این مربی ایتالیایی شد. بعد از صدور حکم استراماچونی، دستیاران او نیز شکایت کردند و حکم آنها نیز صادر شده است. با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان متوجه شد استقلال باید با نرخ روز ارز در ایران مبلغی در حدود 45 میلیارد تومان به استراماچونی پرداخت کند که این مبلغ با توجه به بدهی دستیاران او و البته جریمه دیرکرد به 51 میلیارد تومان می‌رسد.

باشگاه اماراتی شاکی شد

استقلال در ابتدای فصل، مهدی قایدی را در ازای توافق سه طرفه به صورت قرضی از شباب الاهلی در اختیار گرفت و قرار شد مبلغی را به باشگاه اماراتی بپردازد. مدیران قبلی این باشگاه برای انتقال قرضی قایدی به استقلال با شباب الاهلی توافق کرده بودند مبلغ صد هزار درهم پول رضایت‌نامه را در دو قسط 50 هزار درهمی به این باشگاه پرداخت کنند؛ مبلغی که با نرخ کنونی درهم در حدود 900 میلیون تومان (هر قسط 450 میلیون تومان) خواهد شد.

حالا چند روزی است که از زمان پرداخت قسط اول گذشته و باشگاه شباب الاهلی در نامه‌ ارسالی خود به استقلال، تهدید به شکایت کرده است.

4 میلیارد تومان،‌ طلب پادوانی

یکی دیگر از پرونده‌های مالی استقلال که خارج از ایران در جریان بود، به شکایت لئوناردو پادوانی برمی‌گردد. استقلال باید مبلغ 100 هزار دلار به علاوه جریمه دیرکرد به این بازیکن سابق خود بپردازد؛ مبلغی که با نرخ کنونی ارز نزدیک به 4 میلیارد تومان خواهد شد.

پین بابت پاداش نگرفته حکم گرفت!

گابریله پین، مربی ایتالیایی استقلال در زمان مدیریت آجورلو تمام مطالبات خود را به صورت نقدی دریافت کرده و تنها مبلغی که باشگاه به او بدهکار است به پاداش قهرمانی‌اش برمی‌گردد. در قرارداد او بندی وجود داشت که در صورت قهرمانی 50 هزار دلار به قرارداد اضافه می‌شود که پین به خاطر این مبلغ به فیفا شکایت کرده و حکم گرفته است. حالا استقلال باید مبلغی در حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان هم به پادوانی بپردازد.

پرونده محمد نادری بعد از 3 سال باز است!

پرونده انتقال محمد نادری، مدافع سابق استقلال هم هنوز باز است. دو فصل پیش استقلال در ازای پرداخت رضایت‌نامه محمد نادری به باشگاه کورتریک بلژیک، این بازیکن را در اختیار گرفت. حالا اما گفته می‌شود از آن مبلغ حدود 105 هزار دلار باقی مانده است. البته استقلالی‌ها مدعی‌اند این پول پرداخت شده ولی به حساب باشگاه بلژیکی ننشسته است. حالا باشگاه کورتریک در نامه‌نگاری با استقلال خواهان دریافت پول شده است؛ مبلغی که با نرخ روز ارز حدود 3.5 میلیارد تومان خواهد شد و باید دید مدیران باشگاه چگونه برای حل آن اقدام می‌کنند.

ماجرای قسط دوم رضایت‌نامه محبی

یکی دیگر از پرونده‌هایی که استقلال درگیر آن شده مربوط به پرداختی به باشگاه سانتاکلارای پرتغال است که بابت انتقال محبی از استقلال طلب دارد. استقلال باید 230 هزار دلار به باشگاه پرتغالی پرداخت می‌کرد که نیمی از این پول پرداخت شده اما نیمی دیگر باقی مانده است. مبلغی در حدود 115 هزار دلار که با جریمه دیرکرد نزدیک به 4 میلیارد تومان خواهد شد.

بازیکنان کنونی طلبکارند!

در کنار همه پرونده‌های خارجی استقلال، فتح‌الله‌زاده با یک چالش جدی دیگر هم مواجه است. بازیکنان استقلال دریافتی‌های متفاوتی از فصل جدید داشته‌اند. با توجه به بالا رفتن قرارداد بازیکنان در فصل جدید، باشگاه مبالغی در حدود 15 تا 35 درصد پول به بازیکنان داده و همین موضوع مشکلاتی ایجاد کرده است.

فتح‌الله‌زاده: 15 روز زمان می‌خواهم

علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال زیاد دوست ندارد درباره بدهی‌های تیمش صحبت کند. او اما در آخرین مصاحبه‌اش گفته است‌: «صحبت کرده‌ایم تا موضوعات حل شود؛ البته باید بدانیم تمام این پرونده‌ها مربوط به دوره آجورلو نیست بلکه از قدیم هم مانده است. خود آجورلو چند بدهی را برطرف کرد. هر مدیری که می‌آید باید کمک کند. من از آن مدیران نیستم که بهانه بیاورم، بلکه تلاش می‌کنم هوادارمان لبخند بزند. من برای جمع و جور کردن پرونده‌ها 10-15 روز زمان می‌خواهم، اما هواداران نگران نباشند.»

نیاز استقلال به 100 میلیارد تومان پول

در شرایط کنونی، باشگاه استقلال برای رفع همه مشکلات مالی و تسویه‌حساب با طلبکاران داخلی و خارجی حدود 100 میلیارد تومان پول لازم دارد؛ با توجه به اینکه وضعیت کارگزار این باشگاه هنوز مشخص نیست، تامین این رقم در کوتاه‌مدت کار دشواری است و باید دید فتح‌الله‌زاده چه اقداماتی در این‌باره انجام می‌دهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.