وداع هندی‌ها با قطعی اینترنت

دولت هند اعلام کرد به تازگی موشک حامل ۳۶ ماهواره عملیاتی را برای گسترش دسترسی به اینترنت، با موفقیت به فضا پرتاب کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین از روزنامه هیندو، ۳۶ ماهواره “وان وب” با موفقیت توسط دو موسسه فضایی هند و موسسه فضای جدید هند (ISRO/NSIL) از سریهاریکوتا (یک جزیره در ساحل خلیج بنگال، در آندرا پرادش، است  که مرکز فضایی ساتیش داوان، یکی از دو مرکز پرتاب ماهواره در هند را در خود جای داده است) پرتاب شدند. هر ۳۶ ماهواره عملیاتی هستند و مجموع ماهواره‌های در مدار از نسل اول وان وب را به ۴۶۲ ماهواره می‌رساند.

این پرتاب  با استفاده از موشک LVM۳ صورت گرفت که موفقیت آمیز بودن آن، برنامه فضایی هند را سرعت خواهد داد و موقعیت‌های جدیدی برای پرتاب محموله‌های سنگین ایجاد کرد.

این پرتاب توسط ISRO و NSIL یکی از بزرگترین سفارشات تجاری توسط سازمان فضایی برتر هند و اولین مورد استفاده از موشک LVM۳ است.

ماهواره‌های وان وب با موفقیت از موشک جدا شدند و در ۹ مرحله در مدت زمان ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه توزیع شدند و دریافت سیگنال در تمام ۳۶ ماهواره تایید شد.

با تنها چهار راه‌اندازی دیگر،وان وب همچنان در مسیر فعال‌سازی پوشش جهانی در سال ۲۰۲۳ است، در حالی که راه‌های اتصال آن در حال حاضر در مناطق شمالی ۵۰ درجه عرض جغرافیایی فعال هستند.

این مشارکت نشان دهنده تعهد وان وب برای ارائه اتصال در طول و عرض هند تا سال ۲۰۲۳ است. از لدخ تا کانیاکوماری و گجرات تا آروناچال پرادش، با این برنامه به طور کامل تحت پوشش اینترنت بدون قطعی قرار خواهد گرفت.

شری سومانات اس، دبیر بخش فضایی و رئیس ایسرو، گفت: این رویداد برای کشور و برنامه فضایی هند بسیار تاریخی است. این برنامه راه را برای راه اندازی ماهواره‌ها و پروژه‌های فضایی بیشتر در آینده هموار می‌کند.

نخست وزیر هند نارندرا مودی نیز در توییتی این موفقیت را به مردم هند تبریک گفت و اضافه کرد این رویداد مزیت رقابتی هند را در بازار جهانی راه اندازی تجاری خدمات فضایی افزایش می دهد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.