شمارش معکوس برای آغاز نبرد بزرگ در خرسون

یک اندیشکده شواهد را نشانه آمادگی روسیه و اوکراین برای درگیری شدید در آینده نزدیک دانست

انستیتو بررسی جنگ وابسته به ارتش آمریکا تصریح کرد سپاه افسران روسیه هم زمان با ادامه استقرار نیروهای تازه احضار شده به خدمت ارتش در کرانه باختری رود دنیپرو که از میان خرسون می‌گذرد، از عرض این رود گذر کرده و به کرانه خاوری آن تغییر مکان داده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ این نهاد پژوهش نظامی همچنین تاکید می‌کند استفاده از چنین نیروهای ناکارآزموده برای اجرای چنین اقدامات تاخیری در صورت خواست نیروهای اوکراین برای حمله، می‌تواند باعث شکست خوردن روس‌ها شود.

این تحرکات تازه‌ترین نشانه آمادگی مسکو و کی‌یف برای نبرد بر سر شهر خرسون مرکز منطقه خرسون اوبلاست، یکی از چهار منطقه‌ای است که مسکو در اوایل ماه جاری (اکتبر) به خاک روسیه ملحق کرد. نیروهای روسیه از ماه‌ها پیش این شهر را تصرف کرده و تنها مرکز استان اوکراین است که در اختیار نیروهای روسیه باقی مانده است.

کی‌یف و ناظران بین‌المللی هم زمان با پیشروی‌های نیروهای اوکراین و نزدیک‌تر شدن به بازپس‌گیری خرسون، درباره طرح روسیه برای منفجر کردن سد و نیروگاه برقابی کاخوفکا، ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است بخواهد این حمله را با جاری کردن سیل در خرسون و نقاط نزدیک به آن با تاخیر روبرو سازد. ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین به تازگی با اشاره به شواهد مین‌گذاری در اطراف این نیروگاه، به سران اروپا هشدار داده که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، چنین قصدی دارد.

این موسسه با محتمل دانستن چنین رخدادی، خاطرنشان کرد نیروهای روسیه ممکن است برای کاهش اثرات این سیل تلاش کنند و نیروهای روسیه آماده اجرای یک رشته از اقدامات تاخیری با تاثیر متقابل بر هر ۲ سوی درگیری هستند.

رسانه‌های اوکراین هم زمان با پیشروی نیروهای این کشور به سوی خرسون، از انتشار هرگونه اطلاعاتی درباره عملیات در اطراف این بندر، بازداشته شده‌اند و کارشناسان می‌گویند که همه نشانه‌ها، حاکی از آغاز عملیات تهاجمی بزرگی در روزهای آینده است.

مقام‌های محلی شهر خرسون در تصرف نیروهای روسیه، روز شنبه هم زمان با ادامه حملات نیروهای نظامی اوکراین، به ساکنان این شهر گفته‌اند که باید به علت آنچه شرایط نظامی تنش آلود نامیده‌اند، به سرعت و فوری آن را ترک کنند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.