کی‌روش، انگلیسی شد!

سرمربی پرتغالی روز و شب روی اولین حریف ایران وقت می‌گذارد

سرمربی تیم ملی تمام فکر و ذکر خود را روی مسابقه اول ایران در جام جهانی گذاشته؛ این را می‌شود از گفتار و رفتار او به خوبی متوجه شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، کارلوس کی‌روش در این دوره از حضورش در فوتبال، بدون آنکه مانند گذشته به چیزی یا کسی ایراد بگیرد، تمرکز خود را فقط روی کار معطوف کرده است. او می‌خواهد در سومین تجربه نشستن روی نیمکت ایران در جام‌های جهانی، بار دیگر اتفاقات خوبی برای مردم ایران رقم بزند. از این رو، این پیرمرد پرتغالی با کوله‌باری از تجربه، به خوبی می‌داند مسابقه اول هر تورنمنت اهمیت ویژه‌ای برای ادامه خوب آن دارد.

تجربه برد مقابل مراکش در جام جهانی روسیه و عملکرد فوق‌العاده مقابل اسپانیا و پرتغال به همه آموخته که دیدار اول در جام جهانی مهم است و به همین دلیل کی‌روش این روزها تمام فکر و ذکر خود را روی آنالیز انگلیس و آماده‌سازی تیمش برای این مسابقه گذاشته است.

کی‌روش: فقط به انگلیس فکر می‌کنم

چند روز قبل و بعد از حواشی پیش آمده و شایعات عجیبی که پیرامون حذف ایران از جام جهانی از سوی برخی رسانه‌های خارجی مطرح شد، وقتی از کارلوس کی‌روش در این‌باره سوال شد، او پاسخی مشخص داشت؛ اینکه اصلا به این چیزها فکر نمی‌کند و تمرکزش را روی دیدار با انگلیس گذاشته است.

این جملات کی‌روش را بخوانید: «سوال اصلی این نیست که آیا ما به مسائلی که حواس ما را پرت می‌کند توجه می‌کنیم؛ سوال اصلی این است که چه کسانی به این مسائل توجه می‌کنند چون این صحبت‌ها برای ما معنایی ندارد. من مدام درباره انگلیس و بازی اول‌مان حرف می‌زنم؛ پس تمرکزم روی جام جهانی است و به مسائل حاشیه‌ای کاری نداریم.»

آنالیز ویژه روی انگلیس، برنامه اول و آخر کی‌روش

سرمربی پرتغالی تیم ملی علاوه بر اینکه در مصاحبه‌های خود بارها از اهمیت کسب نتیجه خوب مقابل انگلیس حرف زده است، سعی دارد این ذهنیت را برای بازیکنان نیز جا بیندازد. در برنامه ارزیابی فنی تیم ملی که طی 4 هفته گذشته به صورت مینی‌کمپ برگزار شد هم بزرگ جلوه دادن موفقیت مقابل انگلیس در مسابقه نخست جام جهانی مشهود بود.

در چهار هفته‌ای که مینی‌کمپ تیم ملی برگزار شده، سرمربی پرتغالی با نشان دادن فیلم‌های بازی به آنالیز عملکرد بازیکنان تیم ملی و همچنین نفرات انگلیس پرداخته است. کی‌روش که مشخص است تمرکز خود را روی بازی با انگلیس در اولین مسابقه جام جهانی گذاشته، چند فیلم از بازی‌های اخیر انگلیس را برای بازیکنان نمایش داده است. در همین مینی‌کمپ اخیر، آنالیز عملکرد انگلیس مقابل آلمان در لیگ ملت‌های اروپا در دستور کار ملی‌پوشان قرار گرفته است.

نکته جالبی که در آنالیز نفرات انگلیس وجود دارد، تاکید کی‌روش روی حرکات تکنیکی بازیکنان این تیم است. به عنوان نمونه او به مدافعان تاکید می‌کند تا عملکرد هری کین، کاپیتان انگلیس، را ببینند و نقاط ضعف و قوت او را بشناسند. سایر نفرات هم به همین شکل برای بازیکنانی که ممکن است رو در روی آنها بازی کنند، آنالیز می‌شوند.

کی‌روش می‌تواند سرمربی انگلیس شود!

از اتاق کار سرمربی تیم ملی ایران تصویری وجود ندارد، اما نزدیکان کی‌روش می‌گویند که او روی در و دیوار آنالیزهای خودش را از تیم ملی انگلیس در بازی‌های اخیر چسبانده و به دنبال راهکاری درست برای مقابله با آنهاست. او فعلا به بازی اول جام جهانی می‌اندیشد و به نظر می‌رسد در برنامه‌های آینده تیم ملی که اردوی طولانی قبل از تورنمنت است، به بازی‌های دیگر یعنی آمریکا و ولز فکر کند. اطرافیان کی‌روش می‌گویند او آنقدر شرایط انگلیس را ارزیابی کرده که الان خودش می‌تواند روی نیمکت این تیم بنشیند!

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.