مهمترین سرمایه و دارایی هر کشور نیروی انسانی است

دکتر مخبر در همایش توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله:آموزش و استعدادیابی باید در اولویت طرح توانمندسازی محلات قرار گیرد

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت توجه به نیروی انسانی در توسعه کشور گفت: برخلاف تصور برخی افراد که فکر می‌کنند صنایع بزرگ و کارخانه ها مهمترین دارایی‌های کشور هستند، سرمایه و دارایی اصلی هر کشور نیروی انسانی است و هر یک از آحاد جامعه سرمایه ای عظیم هستند که می‌توانند در پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرین باشند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، محمد مخبر در همایش توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله ضمن قدردانی از وزارت کشور، دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مرتبط و ستاد طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر برای اجرای این طرح اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اصلی طرح توانمندسازی محلات، برخورداری از یک مدل اجرایی مشخص است.

او افزود: یکی از مشکلات معمول در اجرای طرح های مختلف این است که الگو و چارچوب مشخصی برای حرکت به سمت هدف وجود ندارد اما در طرح توانمندسازی محلات، مدل و طرحی مشخص دنبال می‌شود که همین امر باعث موفقیت و رسیدن به اهداف مورد نظر خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: اگر مدلی مشخص و الگویی از پیش تعیین شده برای اجرای طرح‌ها در اختیار نداشته باشیم همه ظرفیت‌ها قابل شناسایی نیستند و در نتیجه تحقق اهداف آن طور که انتظار می‌رود اتفاق نخواهد افتاد.

مخبر جهادی بودن طرح توانمندسازی محلات را از دیگر ویژگی‌ءهای این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: حرکت جهادی تجربه موفقی است که مهمترین و بارزترین ویژگی آن از خودگذشتگی و عدم توجه به منافع شخصی فعالان جهادی است.

او ادامه داد: خوشبختانه در طرح توانمندسازی محلات ویژگی مهم جهادی بودن و از خودگذشتگی در تمامی شئون طراحی، اجرا و به کارگیری نیرو حاکم شده که امیدوارم شاهد موفقیت و تحقق تمامی اهداف تعیین شده در این طرح باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری از طرح توانمندسازی محلات به عنوان اقدامی بر زمین مانده یاد کرد و افزود: خوشبختانه این طرح با همت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف با جدیت در حال اجرا و پیگیری است.

او استعدادیابی را از دیگر ویژگی های طرح توانمندسازی محلات عنوان کرد و گفت: بسیاری از قهرمانان ورزشی و نخبگان کشور از محلات محروم و کم برخوردار بوده‌اند و این یعنی اگر به جوانان و نیروی انسانی در این محلات توجه کنیم و اگر برای آنها برنامه داشته باشیم هر یک از این افراد می‌توانند برای کشور افتخار آفرین باشند.

مخبر از رئیس ستاد طرح توانمند سازی محلات خواست موضوع استعدادیابی را باجدیت در دستور کار این ستاد قرار دهد و تاکید کرد: معمولاً استعدادها در حین آموزش به افراد نمایان می‌شود که لازم است برای کشف استعدادها، به موضوع آموزش در محلات کم برخوردار بیش از پیش توجه شود.

در این مراسم وزیر کشور نیز با اشاره به اقدامات و برنامه‌های دولت برای حل مسائل و مشکلات محلات آسیب پذیر و کم‌برخوردار گفت: دولت اخیراً آیین نامه‌ای را برای حل مشکل مالکیت خانه‌های فاقد سند در این محلات به تصویب رسانده است و امیدوارم طرح توانمندسازی محلات نقطه عطفی برای حل مسائل و چالش‌های این مناطق باشد.

علی آقامحمدی، رئیس ستاد طرح توانمند سازی محلات آسیب پذیر نیز در این مراسم گزارشی از برنامه‌های اجرا شده و برنامه‌های در دست اجرا ارائه کرد و گفت: علاوه بر پوشش همگانی بیمه سلامت در محلات، پزشک خانواده نیز فعالیت خود را آغاز کرده و در برخی محلات منتخب برنامه ریزی برای ساخت مسکن نیز آغاز شده است.

در این مراسم که وزرای کشور و آموزش و پرورش،‌ سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس جمعیت هلال احمر و استاندار تهران نیز حضور داشتند، هر یک از دستگاه‌های متولی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های خود در طرح توانمندسازی محلات آسیب پذیر ارائه کردند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.