تشکیل ستاد تحول محلات در همه وزارتخانه‌ها

علی آقامحمدی در همایش تحول ۲۰۲۰ محلات کشور گفت: با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی ربط طرح تحول محلات کشور در زمینه مسکن، اشتغال، بهداشت، درمان در حال انجام است و همه وزارتخانه‌ها در حوزه تحول محلات ستاد تشکیل داده اند.

به گزارش شهروند آنلاین، آقامحمدی با اشاره به توافق نامه انجام گرفته با وزارت آموزش و پرورش، گفت: ستاد عدالت و کارگروه جهادی در همه استان‌ها با متولی گری وزارت آموزش و پرورش با هدف تحصیل ۸۷۰ هزار محصل جامانده از تحصیل بین ۶ تا ۱۸ سال با کد ملی و محل استقرار شناسایی کرده است.

او همچنین در ارتباط با همکاری با دانشگاه صنعتی شریف در توانمند سازی جوانان محلات در حوزه کسب و کار‌های نوین هم گفت: قرار است ۴۰ هزار نفر در طی بازه زمانی ۱۵ ماهه دوره کسب و کار در محلات ببینند و سازمان برنامه و بودجه کشور پذیرفته که تا یک میلیون نفر را تامین اعتبار کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص امر اشتغال هم گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای متولی گری ارتقای دانش و مهارت‌های شغلی است و تاکنون ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در استان تهران شناسایی شده و دنبال نیروی کار مناسب هستند و برای همین تربیت نیروی کار برای این حوزه در دستور کار است.

آقامحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به بیمه شدن ساکنین محلات اشاره کرد و گفت: در کنار موضوع بیمه سلامت، طرح پزشک خانواده هم به صورت جدی دنبال می‌شود.

تامین ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در محلات از دیگر محور‌های مورد اشاره دکتر آقامحمدی در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: براساس گزارش‌ها ۲۳۰ هزار واحد فرسوده در محلات استان تهران وجود دارد که این واحد‌ها ظرفیت ساخت یک میلیون مسکن را در خود دارند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.