از ضربه پاندمی کرونا به دانش‌آموزان تا نخست‌وزیری ریشی سوناک

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 24 اکتبر 2022

دوشنبه، 24 اکتبر 2022، روزنامه‌های بریتانیایی بر رقابت برای جانشینی لیز تراس، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، متمرکز بودند. نیویورک‌تایمز هم در گزارش اصلی خود از تاثیر پاندمی کرونا بر مهارت‌های ریاضی و خواندن دانش‌آموزان گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، دیلی‌تلگراف و گاردین به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«آزمایش‌ها، افت هشداردهنده در مهارت‌های ریاضی را نشان می‌دهد»، «مهارت خواندن هم دچار مشکل شده است» و «صریح‌ترین تصویر تاکنون از تاثیر همه‌گیری کووید-19 بر دانش‌آموزان» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

در این گزارش آمده: «بر اساس نتایج آزمون ملی معتبری که روز دوشنبه منتشر شد، دانش‌آموزان ایالات متحده در بیشتر ایالت‌ها و تقریبا در همه گروه‌های جمعیتی، دچار افت و پسرفت نگران‌کننده‌ای هم در ریاضیات، هم در خواندن شده‌اند؛ آزمونی که به وضوح تأثیر همه‌گیری را بر میلیون‌ها دانش‌آموز نشان می‌دهد.»

تصویر اصلی که حاکی از تبعات جنگ روسیه و اوکراین است، با این توضیح همراه است: «در مرکز پزشکی قدیمی در غرب اوکراین، گروهی از افرادی که در جنگ  قطع عضو شده‌اند با زندگی جدید خود سازگار می‌شوند.»

دیلی‌تلگراف

«با خروج جانسون از دور رقابت، سوناک آماده نخست‌وزیری است» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است همراه با تصویری از ریشی سوناک، کاندیدای کنونی نخست‌وزیری بریتانیا و رقیب لیز تراس، نخست‌وریر مستعفی بریتانیا، در دور قبلی رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیری.

جرمی هانت، وزیر دارایی بریتانیا، در مقاله‌ای در این روزنامه، ریشی سوناک، کاندیدای نخست‌وزیری بریتانیا، را تایید و او را با «وینستون چرچیل» در تمایل و اراده‌اش برای گفتن «حقیقت»، مقایسه کرده است.

یک منبع از کارزار انتخاباتی خانم «پنی موردانت»، دیگر کاندیدای نخست‌وزیری بریتانیا، هم به این روزنامه گفته است که او در رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار مبارزه خواهد کرد و به نظر خوب است.

گاردین

گاردین در گزارش اصلی خود درباره انصراف شوکه‌کننده بوریس جانسون از رقابتی که هرگز به‌طور رسمی وارد آن نشد، گفته است. گزارش این روزنامه بر خروج بوریس جانسون، نخست‌وزیر اسبق بریتانیا، از رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار و تصدی پست نخست‌وزیری متمرکز است، چراکه چهره‌های ارشد حزب محافظه‌کار هشدار داده‌اند بازگشت جانسون منجر به هرج و مرج و انتخابات زودهنگام خواهد شد.

گاردین می‌گوید بوریس جانسون برای جلب حمایت کافی نمایندگان حزب محافظه‌کار، تلاش کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.