شعار جای سوال!

روایت «شهروند» از حاشیه‌های نشست سخنگوی دولت با دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که نیمه‌کاره به پایان رسید!

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، که ظهر روز گذشته در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حاضر شده بود تا به سوالات دانشجویان پاسخ دهد، با اوج‌گیری اعترضات و ایجاد التهاب، نشست‌ را به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛  در این مراسم که در تالار دانشکده مکانیک برگزار شد، سخنگوی دولت صحبت‌های خود را پیرامون کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی آغاز کرد.

در همان دقایق نخست سخنرانی بهادری جهرمی، صندلی‌های سالن دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به‌طور کامل پُر شد، به‌طوری که برخی از دانشجویان انتهای سالن ایستاده بودند.

بهادری جهرمی در جمع دانشجویان، نخبگان را موتور پیشران انقلاب اسلامی در تمام ادوار تاریخ عنوان کرد که در بزنگاه‌های ‌تاریخی همچون دفاع مقدس، سازندگی و عرصه رشد علمی نقش بسزایی ایفا کرده‌اند. او در صحبت‌های خود به مقایسه عملکرد نظام جمهوری اسلامی با حاکمیت پهلوی نیز پرداخت و  صعود جمهوری اسلامی را در 40 سال گذشته یک جهش عنوان کرد.

آغاز شعارها؛ ایستادن دانشجویان معترض انتهای سالن

اگرچه فضای سالن در آغاز صحبت‌های سخنگوی دولت کاملا آرام بود، اما با گذشت دقایقی نیمی از دانشجویان در سالن از روی صندلی‌های خود برخاستند و در انتهای سالن تجمع کردند. با این حال، سخنگوی دولت اصرار به گفت‌وگو داشت و سعی می‌کرد به برخی از ابهامات ایجاد شده پاسخ دهد. در ادامه، معترضان شعارهایی همچون «زن، زندگی، آزادی»، «مرد، میهن، آبادی» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند. بهادری ‌جهرمی سعی داشت با معترضان همراهی‌ کند؛ حتی سخنگوی دولت برخی از شعارهای معترضان را تکرار می‌کرد و تحقق آنها را امری مثبت برشمرد.

معترضان پشت تریبون

سخنگوی دولت مکرر درخواست می‌کرد که دانشجویان معترض اعتراض خود را از پشت تریبون مطرح کنند. بعد از دقایقی، یکی از دانشجویان از جمع معترضان پشت تریبون رفت، اما هنوز اعتراضات دانشجویان معترض ادامه داشت. دانشجویان نسبت به موضوعاتی همچون فیلترینگ فضای مجازی، بازداشت دانشجویان و اتفاقات صورت‌گرفته در زندان اوین اعتراض داشتند. سخنگوی دولت سعی داشت به ابهامات مطرح شده پاسخ دهد، اما فضای سالن پس از سر دادن برخی شعارهای ساختارشکنانه ملتهب‌تر ‌شد، به‌طوری که شعارها با اعتراض برخی از دانشجویان رو به رو شد.

بهادری جهرمی در ادامه و  با  اوج‌گیری اعترضات، ایجاد التهاب و  شکل‌گیری فضای دو قطبی در سالن، نشست‌ را  به پایان رساند.

گفت‌وگو هنگام خروج

بهادری جهرمی هنگام خروج نیز سعی داشت به گفت‌وگوی خود با دانشجویان معترض ادامه دهد. برخی از دانشجویان معترض به نشانه اعتراض روی او آب ریختند، اما او با گفتن جمله «فکر کردم باران گرفت» از آنها خداحافظی کرد.

بهادری جهرمی همچنین با حضور در جمع معترضان، پیشانی چند نفر از آنها را بوسید و در پاسخ به دانشجویی که خواستار ادامه حضور او در دانشگاه‌ها شد، گفت که مسیر گفت‌وگو را با جدیت ادامه خواهیم داد. اعتراضات برخی از دانشجویان تا دقایقی بعد از خروج سخنگوی دولت نیز ادامه یافت. برخی از دانشجویان معترض در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» پیش‌شرط خود را برای گفت‌وگو، آزادی تمام بازداشت‌شدگان اخیر عنوان کردند.

// انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.