تخصیص اعتبار دولتی و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت سیل مرداد

هیأت وزیران با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی برای جبران خسارات ناشی از سیل مرداد ماه سال جاری در برخی استان‌های کشور موافقت کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، با مصوبه هیأت وزیران در نشست روز چهارشنبه هیأت دولت، مبلغ ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع سیل و آب گرفتگی در برخی از استان‌های کشور در مرداد ماه سال جاری، اختصاص یافت.

اعتبار تخصیص یافته کمک بلاعوض برای ساخت یک هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، ساخت چهار هزار و ۳۷۸ واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال،تعمیر ۱۰ هزار و ۹۴۰ واحد مسکونی شهری، روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال، هزینه‌های پشتیبانی، آواربرداری و خدمات مدیریت طرح، تأمین ۱۷ هزار و ۱۱۰ واحد لوازم معیشتی واحدهای مسکونی و تجاری آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال و اعتبار تملک دارایی های سرمایه‌ای جهت مرمت راه ها، تأسیسات زیربنایی و زیرساخت‌های حیاتی است.

همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۴۶ هزار و ۵۴۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال (با سود ۴ درصد روستایی و ۵ درصد شهری) و بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری و بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و از طریق بانک عامل، به منظور جبران خسارات یاد شده پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، بارش های موسمی مردادماه امسال ۲۴ استان را تحت تاثیر قرار داد و باعث تخریب راه های مواصلاتی در برخی استان ها شد؛ بر اثر این سیلاب علاوه بر تخریب بناهای شهری و روستایی بیش از ۹۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.