وعده سفیر جدید کویت؛تحکیم روابط با تهران

رئیس جمهوری در مراسم دریافت استوارنامه سفیر جدید کویت تاکید کرد: مسیر برادری و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای دستور کار اصلی سیاست خارجی ایران در منطقه است و کارشکنی دشمنان خللی در این روند نخواهد داشت.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم دریافت استوارنامه «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید کویت، روابط جمهوری اسلامی ایران با این کشور را عمیق و متکی به اعتقادات و فرهنگ دو کشور دانست و افزود: ظرفیت‌های موجود در ایران و کویت این امکان را فراهم می‌کند که دو کشور همکاری‌های اقتصادی و روابط تجاری خود را تا چندین برابر سطح فعلی افزایش دهند.

رئیس جمهوری با یادآوری این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره دوست روزهای سخت همسایگان خود بوده، گفت وگو میان همسایگان و ارتقای همکاری کشورهای منطقه را موثرترین راه حل مشکلات دانست و تصریح کرد: دخالت بیگانگان در مسائل منطقه نه تنها مشکلی را حل نکرده، بلکه همواره باعث بروز مشکلات بوده است.

رئیس جمهوری در همین راستا تاکید کرد: هر چند اعتمادسازی در روابط دو جانبه نقطه آغاز همکاری‌های منطقه‌ای همه جانبه است، اما دشمنان که نتوانستند در اراده ایجاد شده بین دولت‌های منطقه برای تعامل موثر خللی وارد کنند، تلاش می‌کنند با ترفندهای فریبکارانه در مسیر توسعه و تحکیم همکاری‌های منطقه‌ای مانع تراشی کنند که موفق نخواهند شد.

«بدر عبدالله المنیخ»، سفیر جدید کویت نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌ها و تهیّات امیر و ولیعهد کویت به رئیس‌جمهوری گفت که با ماموریت تحکیم بیشتر روابط ایران و کویت به تهران آمده است و قصد دارد چشم‌انداز و افق گسترده‌تری در روابط دو کشور بگشاید.

سفیر جدید کویت گفت که دولت متبوعش با استقبال از سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی تعامل بر پایه گفت وگو، براین باور است که راهکار صحیح رفع چالش‌های موجود در منطقه و نیز ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو است.

المنیخ همچنین از رویکرد رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولویت دادن به گفت‌وگو و تعامل با کشورهای منطقه قدردانی کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.