این 8 فوتبال را از دست ندهید

آخرین هفته لیگ برتر قبل از جام جهانی بازی‌های جذابی را در خود جای داده است

هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌ها بعد از این هفته به تعطیلات طولانی‌مدت می‌روند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ با نزدیک شدن به رقابت‌های جام جهانی قطر، تب فوتبال باشگاهی کم‌کم فروکش می‌کند؛ مسابقات لیگ برتر که 10 هفته خود را پشت سر گذاشته، با برگزاری هفته یازدهم به تعطیلات طولانی‌مدت خواهد رفت.

بازی‌های هفته یازدهم طی پنجشنبه و جمعه این هفته در شهرهای مختلف برگزار می‌شود و سپس با برگزاری یک مسابقه معوقه در هفته آینده میان فولاد و ملوان تعطیلی طولانی‌مدت و حدودا دو ماهه را شاهد خواهیم بود.

از این رو، همه تیم‌های لیگ برتری قصد دارند با کسب نتایج خوب به تعطیلات لیگ بروند و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود آخر این هفته بازی‌های جذابی را شاهد باشیم. تیم‌های بالانشین برای ماندن در کورس تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت و قعرنشینان نیز برای بالا آمدن در جدول کوشش خواهند کرد.

در ادامه به بازی‌های هفته یازدهم پرداخته‌ایم؛ با ما همراه باشید:

پرسپولیس – مس کرمان؛ یحیی می‌خواهد صدرنشین بماند

دیدار پرسپولیس و مس برای هر دو تیم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ پرسپولیس این روزها با بردهای اقتصادی و پیروزی‌های یک بر صفر صدرنشین شده، اما فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی ارایه نمی‌کند. سرخپوشان این هفته به مصاف دومین تیم مسی لیگ برتر می‌روند. آنها مس رفسنجان را در ورزشگاه آزادی دو هفته پیش شکست دادند و اکنون باید به مصاف دیگر تیم استان کرمان بروند. مس کرمانی که بعد از سال‌ها دوباره به لیگ برتر برگشته است. مسی‌ها هفته گذشته دومین برد فصل خود را به دست آوردند تا با 9 امتیاز در رده سیزدهم قرار بگیرند. پرسپولیس با 3 گل خورده مستحکم‌ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد، اما در فاز هجومی خیلی موفق نبوده و فقط 10 گل زده دارد که 6 گلش را لوکا دیا زده است. در واقع این مهاجم هلندی 60 درصد گل‌های سرخپوشان را به ثمر رسانده و اکنون به همراه محمد عباس‌زاده، مهاجم تراکتور در صدر جدول گلزنان قرار دارد.

پرسپولیس با یک برد اقتصادی دیگر هم می‌تواند با صدرنشینی به تعطیلات لیگ برود و خود را برای بازی با استقلال بعد از جام جهانی آماده کند. شاید اگر هفته دوازدهم لیگ برگزار می‌شد این مسابقه حساسیت‌هایش برای هواداران پرسپولیس افزایش پیدا می‌کرد، اما اکنون سرخپوشان هر نتیجه‌ای که در این بازی بگیرند بیش از یک و ماه نیم فرصت دارند تا خود را برای بازی بعد که دربی است، آماده کنند.

مس کرمان هم نشان داده مقابل تیمَ‌های مدعی و بالانشین جدول بازی‌های خوبی ارایه می‌کند. آخرین تقابل مس و پرسپولیس در لیگ برتر فصل 92-92 بود که پرسپولیس 6 بر صفر این تیم را شکست داد، اما بعید است که فردا بتواند چنین نتیجه‌ای را تکرار کند.

فولاد –گل‌گهر؛ اوج جذابیت در اهواز

بدون شک یکی از بازی‌های جذاب هفته یازدهم لیگ برتر در اهواز برگزار می‌شود؛ جایی که دو تیم مدعی و قدرتمند فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان رودرروی هم قرار می‌گیرند. فولاد البته روزهای سختی را در لیگ برتر تجربه می‌کند و بعد از 4 تساوی متوالی هفته گذشته هم مقابل نساجی شکست خورد تا به رده نهم جدول سقوط کند و 12 امتیازی باقی بماند.

گل‌گهر سیرجان که این فصل حضور در صدر جدول را هم تجربه کرده است، اکنون با 18 امتیاز در رده چهارم لیگ برتر ایستاده است. فصل گذشته فولاد یک بار گل‌گهر را شکست داد و بازی دیگر دو تیم با مساوی به پایان رسید. اکنون شاید بهترین وقت برای گل‌گهر است که باخت فصل را جبران کنند. این مسابقه تقابل سرمربی اسبق تیم ملی با مربی آینده این تیم است! باشگاه البته با حضور نکونام در تیم ملی موافقت نکرده است، حتی به صورت پاره‌وقت که گفته می‌شد نکونام دستیار پاره‌وقت کی‌روش است.

گل‌گهر اگر در این بازی پیروز شود و تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان نتیجه لازم را نگیرند، شانس صدرنشینی را قبل از جام جهانی خواهد داشت، ولی فولاد بعد از این مسابقه یک بازی معوقه هم با ملوان دارد که چهارشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

مس رفسنجان- سپاهان؛ جنگ متمول‌ها

مس رفسنجان و سپاهان اصفهان هم یکی دیگر از بازی‌های جذاب این هفته را برگزار می‌کنند؛ مسی‌ها که تاکنون 13 امتیاز اندوخته‌اند، طی هفته‌های گذشته اسیر بدشانسی‌های زیادی شده‌اند. گل‌نشدن موقعیت‌های بی‌شمار این تیم مقابل حریفان سبب شده تا محمد ربیعی، سرمربی نارنجی‌پوشان بسیار ناراحت باشد. از سوی دیگر سپاهان که با مورایس آهسته و پیوسته برای قهرمانی تلاش می‌کند، امیدوار است یک برد شیرین را در رفسنجان کسب کند.

سپاهان هم اکنون 19 امتیازی است و در رده دوم جدول ایستاده؛ شاگردان مورایس امیدوارند با برد در رفسنجان و لغزش پرسپولیس به صدر برسند. از طرف دیگر شاگردان محمد ربیعی هم تیم قدرتمندی نشان داده‌اند که به سادگی بازنده نمی‌شوند. به همین دلیل احتمالا یک مسابقه نزدیک و حساس را شاهد باشیم. نبرد دو تیم متمول فوتبال ایران قطعا هیجان زیادی در خود جای خواهد داد.

هوادار- استقلال؛ طلسم الهامی می‌شکند؟

هوادار که هفته پیش مقابل پیکان به تساوی یک بر یک رسید، حالا امیدوار است روند خوب خودش را مقابل استقلال هم ادامه بدهد. ساکت الهامی، سرمربی هوادار، سال گذشته روی نیمکت نساجی حضور داشت و تنها تیمی لقب گرفت که به استقلال نباخت. آنها حتی در جام حذفی استقلال را شکست دادند و در نهایت قهرمان شدند.

الهامی حالا به هوادار رفته و امیدوار است روند موفقیت‌آمیز خود را بار دیگر برابر استقلال تکرار کند. از سوی دیگر، ریکاردو ساپینتو بعد از 3 هفته محرومیت و غیبت به نیمکت استقلال برمی‌گردد. ساپینتو که در غیابش استقلال 4 امتیاز را در 3 مسابقه از دست داد، تیمش را سراپا حمله کرده و برای برد به زمین می‌فرستد.

استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی، روز جمعه برای بردن کوتاه نخواهد آمد و همه تلاش خود را به کار خواهد بست تا هوادار را شکست بدهد. هرچند که تیم ساکت الهامی هم نشان داده حریف دست و پا بسته‌ای نیست.

برنامه رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه 5 آبان: تراکتور- ملوان(ساعت 15)/ پرسپولیس- مس کرمان(ساعت 17)/ صنعت نفت آبادان- پیکان(ساعت 17)/ فولاد- گل‌گهر (ساعت 19)

جمعه 6 آبان: هوادار- استقلال (ساعت 16)/ مس رفسنجان- سپاهان (ساعت 16:30)/ آلومینیوم- نساجی(ساعت 17:30)/ ذوب‌آهن- نفت مسجدسلیمان(ساعت 18:30)

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.