زمین در آستانه ویرانی/ زمستان تاریک اوکراین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 26 اکتبر 2022

چهارشنبه، 26 اکتبر 2022، نیویورک‌تایمز به آثار تغییرات اقلیمی بر زمین توجه کرد و تیتر زد: «تعهدات آب و هوایی ناکام مانده‌اند، در حالی که ویرانی بزرگ برای زمین در حال نمایان شدن است».

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست و دیلی‌میل به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«تعهدات آب و هوایی ناکام مانده‌اند، در حالی که ویرانی بزرگ برای کره زمین در حال نمایان شدن است» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که در آن آمده: «بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه سازمان ملل متحد منتشر کرد، کشورهای سراسر جهان به تعهدات خود برای مبارزه با تغییرات اقلیمی عمل نمی‌کنند و زمین را به سوی آینده‌ای با سیل‌های شدیدتر، آتش‌سوزی‌های جنگلی، خشکسالی، امواج گرما و انقراض گونه‌ها سوق می‌دهند.»

تصویر اصلی با این توضیح همراه است: «سیل هفته گذشته در نیجریه. فقط 26 کشور از 193 کشوری که موافقت کرده‌اند اقدامات خود را در زمینه تغییرات اقلیمی افزایش دهند، برنامه‌های بلندپروازانه‌تری ارائه کرده‌اند.»

واشینگتن‌پست

«روسیه زمستانی تاریک ترسیم می‌کند» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «حملات مستمر روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین به‌قدری هدفمند و مخرب بوده است که مقامات اوکراینی و غربی می‌گویند این حملات را متخصصان برق هدایت می‌کنند که دقیقا می‌دانند کدام اهداف بیشترین ضربه را به شبکه برق اوکراین وارد می‌کنند. عملیات بمباران دو هفته‌ای، تلاشی برای فرو بردن اوکراینی‌ها در تاریکی پیش از زمستان تلخ کشورشان، کمتر بر نیروگاه‌های تولید برق محافظت‌شده و بیشتر بر شبکه‌هایی متمرکز شده است که کلید حفظ عملکرد شبکه برق اوکراین و ارائه خدمات حیاتی هستند.»

دیلی‌میل

روزنامه‌های بریتانیایی چهارشنبه، 26 اکتبر 2022، بر اخباری درباره نخست‌وزیر جدید بریتانیا و کابینه‌اش متمرکز بودند. به گزارش دیلی‌میل، ریشی سوناک، نخست‌وزیر جدید بریتانیا، 11 وزیر کابینه لیز تراس، نخست‌وزیر مستعفی، را در «اخراجی دیوانه‌وار» برکنار کرد و جاکوب ریس ماگ، وزیر بازرگانی بریتانیا، نیز در میان قربانیان بود. این روزنامه در گزارش خود تعهد ریشی سوناک برای «رفع اشتباهات» سلف خود، لیز تراس و جزییات مربوط به افرادی که در کابینه او استخدام شده‌اند را برجسته کرد.

صفحه اول این روزنامه تصویر بزرگی از ملاقات نخست‌وزیر جدید با چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، را نشان می‌دهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.