با این دارو به جنگ آنفلوانزا نباید رفت

یکی از ویروس‌های عامل سرماخوردگی، ویروس آنفلوانزاست که با واکسیناسیون قابل پیشگیری است

معمولا باید در شهریور ماه و اوایل مهر ماه، قبل از شروع فصل شایع آنفلوانزا، واکسیناسیون انجام شود و هر سال، نیاز به تکرار دارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سرماخوردگی یک بیماری ویروسی شایع فصل پاییز است که چندین نوع ویروس در ایجاد آن نقش دارند و با علائمی مانند آبریزش بینی، گلودرد، شروع می‌شود و ممکن است علائم همراه دیگری مانند تب، سردرد، درد عضلانی داشته باشد. بچه‌های خردسال، به طور متوسط سالیانه بین شش تا هشت بار دچار سرماخوردگی می‌شوند و البته در افراد دچار نقص سیستم ایمنی، میزان ابتلا بیشتر است، که نیاز به پیگیری دارد.

رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی به همراه زدن ماسک و شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها، بهترین روش برای پیشگیری از سرما خوردگی و آنفلوانزاست. هیچ گونه داروی آنتی بیوتیکی برای درمان بیمارای آنفلوانزا موثر نبوده و تنها داروهای ضد ویروسی برای بیماران بستری ضروریت دارد.

آنتی بیوتیک مصرف نکنید

باید توجه داشت که خود درمانی نباید صورت گیرد. بیماران قبل از مراجعه به پزشک، تنها مجاز به استفاده از استامینوفن برای کنترل تب هستند و باید از دادن خودسرانه داروها به خصوص آسپرین و آنتی بیوتیک‌ها پرهیز کنند. مصرف مایعات فراوان، بویژه مایعات گرم، به کنترل علائم و رقیق کردن ترشحات کمک می‌کند .

باید از تماس با فرد مبتلا اجتناب شود و تا حد ممکن، فاصله بین بیمار و فرد سالم رعایت شود، بخصوص والدین از فرستادن کودک مبتلا به سرماخوردگی به مهد کودک و مدرسه جدا خودداری نمایند./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.