میشل عون:حزب‌الله، لبنان را از وجود اسرائیل آزاد کرد

رئیس جمهوری لبنان در سخنانی گفت که نخست وزیر مامور به تشکیل دولت در این کشور تمایلی برای به سرانجام رساندن پرونده تشکیل دولت جدید ندارد و به همین دلیل ریاست جمهوری در آستانه پذیرش استفعای دولت است .

به گزارش شهروند آنلاین، از سایت النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در این باره اظهار داشت: دولت فعلی از رای اعتماد برخوردار نیست و نمی‌تواند حکومت کند و من در آستانه امضای فرمان پذیرش استعفای آن هستم.

او گفت: میقاتی تمایلی به تشکیل دولت ندارد. باید در معیارهای تشکیل دولت یکسانی و برابری وجود داشته باشد و من تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ام به میقاتی فرصت خواهم داد.

عون در بخش دیگری از اظهاراتش به روابط با جنبش حزب‌الله پرداخت و افزود: حزب‌الله در سکوت با ما همبستگی می‌کند. حزب‌الله تروریست نیست و زمانی که من در آلمان بودم گفته می‌شد حزب‌الله تروریست است، من از آنها پرسیدم: حزب‌الله کجای تروریسم بوده است؟ حزب‌الله اقدام تروریستی انجام نداده است و زمانی که همه اشغال سرزمین ما را دیدند و سکوت کردند این حزب‌الله بود که جنگید و میهن‌مان را از لوث اسرائیل آزاد کرد.

او در ادامه با اشاره به امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی نیز تاکید کرد: ما در توافق ترسیم مرزها به بیشتر از حق‌مان دست یافتیم و امید تازه‌ای به لبنانی‌ها دادیم. این مرزبندی امکان استخراج گاز و نفت را فراهم می‌کند که ابزاری برای بیرون آوردن لبنان از چاله است و این هدیه من به لبنانی‌ها قبل از رفتنم از کاخ ریاست جمهوری است، مرزها را مشخص کردیم تا وارد جنگ نشویم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.