با قطب جدید فوتبال ایران آشنا شوید

درباره گل گهر سیرجان که در چهارمین تجربه لیگ برتر به دنبال قهرمانی است

گل گهر سیرجان با نتایجی که در لیگ برتر فوتبال کسب کرده، یک مدعی قهرمانی است و آینده ای روشن پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با پایان موقتی رقابت های لیگ برتر فوتبال تا بعد از جام جهانی شاهد یک اتفاق ویژه در این تورنمنت بوده ایم؛ مسابقات لیگ برتر تا هفته یازدهم پیش رفت و حالا تقریبا با شکل گیری جدول رقابت ها می توان مدعیان اصلی کسب جام قهرمانی را پیش بینی کرد.

در کنار تیم هایی مثل استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور تبریز که جزو تیم های پرطرفدار فوتبال ایران هستند و افتخارات زیادی را هم در گذشته کسب کرده اند، امسال یک مدعی جدید به تیم های خواهان قهرمانی اضافه شده است؛ گل گهر سیرجان.

گل گهر که چهارمین فصل حضور در لیگ برتر را سپری می کند، با سرمایه گذاری مناسب و البته استفاده از نیروی انسانی قدرتمند با وجود اینکه قدمت زیادی در فوتبال ندارد، حالا مانند یک مدعی قهرمانی کارش را پیش می برد و بدون شک در ادامه رقابت ها که بعد از جام جهانی برگزار می شود، به دنبال هدف بزرگ خود خواهد بود.

سابقه گل گهر سیرجان در فوتبال

شاید کمتر کسی تا چند سال قبل تصور می کرد که شهری مثل سیرجان که مرکز استان هم نیست، بتواند در فوتبال نامی میان نام های بزرگ برای خود دست و پا کند. با حمایت های کارخانه گل گهر اما چنین اتفاقی رخ داده و حالا شاهد حضور نماینده سیرجان در بالای جدول رده بندی لیگ برتر هستیم. استارت تشکیل تیم گل گهر در سال 1366 خورد؛ جایی که مدیران کارخانه گل گهر یک تیم فوتبال کارگری را به منظور حضر در مسابقات شهرستان تشکیل دادند. اکثر ورزشکاران آن تیم به عنوان نیروی کار جذب شرکت گل گهر شدند. این اتفاق در رشته های دیگری مانند والیبال، کشتی، کاراته و … هم رخ داد. در نهایت اما در سال 1376 با صدور مجوز از سوی اداره کل تربیت بدنی استان کرمان باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهر تاسیس شد و کار خود را در ورزش به صورت حرفه ای شروع کرد. مدیران گل گهر ابتدا با خرید امتیاز در لیگ دسته دوم فوتبال حضور یافتند و رفته رفته به لیگ یک و در نهایت لیگ برتر رسیدند. حالا این تیم چهارمین حضور خود در دسته برتر فوتبال ایران را سپری می کند و در همین حضور هم توانسته نام خود را به عنوان یک قطب مطرح کند.

امکانات مناسب ورزشی برای گل گهر

یکی از مسائل مهمی که باعث شده گل گهر شرایط خوبی به خصوص در حوزه فوتبال داشته باشد، امکانات مناسبی است که مسئولان این باشگاه برای اعضای تیم ایجاد کرده اند. در سیرجان مدیران گل گهر با افتتاح یک ساختمان به عنوان خوابگاه تیم شرایط رفاهی خوبی را درست کرده اند، همچنین گل گهر یکی از مجهز ترین ورزشگاه های کشور را در اختیار دارد. ورزشگاهی تازه تاسیس به نام شهید قاسم سلیمانی که اختصاصی گل گهر است و با 8 هزار نفر ظرفیت امکانات فوق العاده ای را در خود جا داده است. این ورزشگاه 1.5 سال پیش افتتاح شد و محل برگزاری دیدارهای خانگی گل گهر است. از امکانات آن می‌توان به استادیوم فوتبال، استخر سرپوشیده، سالن چندمنظوره سرپوشیده، کورت اسکواش، سالن کشتی و سالن ژیمناستیک اشاره کرد.

همچنین گل گهر در بحث بودجه ای هم شرایط مناسبی برای اعضای تیم به وجود آورده، بسیاری از طرفداران فوتبال گل گهر را تیمی توصیف می کنند که هزینه زیادی برای لیگ برتر انجام داده و در بحث پرداختی ها و اردوها و شرایط سخت افزاری وضعیت خوبی دارد.

پرافتخارترین سرمربی لیگ و بازیکنان نامدار

گل گهر روی نیمکت و در کادر بازیکنان خود نفراتی نامداری را جذب کرده است. امیر قلعه نویی پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر که 3 بار با استقلال و 2 بار با سپاهان جام قهرمانی را کسب کرده و چندین عنوان نایب قهرمانی و سومی دارد، برای سومین سال متوالی روی نیمکت این تیم می نشیند. همچنین در کادر بازیکنان گل گهر از نفرات شاخصی استفاده می شود. بازیکنانی که سوابق ملی زیادی هم در کارنامه آنها دیده می شود و در گذشته پیراهن تیم های بزرگ و باسابقه فوتبال ایران را هم برتن کرده اند. این کادرفنی و کادر بازیکنان با اهداف بزرگی به گل گهر رفته اند و قطعا حضور آنها تاثیر زیادی در موفقیت های اخیر نماینده سیرجان داشته است.

پارسال هم شانس قهرمانی داشتند اما…

گل گهر سال گذشته نیز در لیگ برتر شرایط مناسبی داشت و اگر کمیته انضباطی حکم سنگینی را در اواسط فصل برای آنها صادر نمی کرد، شاید آنها پارسال رقیبی جدی برای استقلال در کسب عنوان قهرمانی محسوب می شدند. گل گهر پارسال به دلیل استفاده از یک بازیکن گابنی با حکم سنگینی 3 بر صفر شدن 3 مسابقه خود مواجه شد که در مجموع 7 امتیاز از این تیم کسر کرد و از نظر روحی و روانی شرایط نماینده سیرجان متفاوت شد. با این حال گل گهر در پایان فصل عنوان چهارمی را از آن خود کرد تا نسبت به فصل گذشته صعود قابل توجهی داشته باشد و برای لیگ جاری برنامه ریزی خوبی انجام بدهد.

گل گهر معادلات فوتبال را برهم می زند؟

با گذشت 11 هفته از رقابت های لیگ برتر بیست و دوم شاگردان امیر قلعه نویی 21 امتیاز اندوخته اند ومشخص است که یکی از تیم های مدعی قهرمانی هستند. شاید اگر آن پنالتی در دیدار با استقلال در ثانیه های پایانی اتفاق نمی افتاد و آنها بازنده نمی شدند، الان شرایط بهتری نیز داشتند. مساله مهم اما احتمال برهم خوردن معادلات قهرمانی لیگ برتر توسط نماینده سیرجان است. موضوعی که امیر قلعه نویی و شاگردانش روی آن حساب باز کرده اند. اگرچه سیرجانی ها در کلام خود اشاره ای به کسب جام قهرمانی نمی کنند، اما با توجه به نتایج اخیر باید روی این تیم به عنوان یک قطب جدید در فوتبال ایران حساب باز کنیم. اتفاقی که برای مردم استان کرمان و به خصوص سیرجانی ها ویژه است و انگیزه های مردمان این شهر ستان کوچک را بیشتر خواهد کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.