تاکید پوتین بر بی‌وجدانی آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی

رئیس جمهوری روسیه گفت: آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را که مقام رسمی یک کشور بود در خاک کشوری ثالث به قتل رساندند و به آن اعتراف کردند؛ آنها وجدان خود را کاملا از دست داده‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین از مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز گذشته در سخنانی، آمریکا و غرب را عامل افزایش بی‌نطمی و هرج و مرج در جهان معرفی کرد و برای اثبات اظهارات خود به ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و تاکید کرد: آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را که مقام رسمی یک کشور بود، در خاک کشوری ثالث به قتل رساندند و به آن اعتراف کردند؛ آنها وجدان خود را کاملا از دست داده‌اند.

ولادیمیر پوتین در اجلاس بین‌المللی باشگاه مباحثه والدای با اشاره به اینکه نظم موردنظرغربی، خود عامل افزایش بی‌نظمی و هرج و مرج در جهان است، گفت: هیچکس نمی‌داند چه کسی این قواعد جهانی را تدوین کرده و تنها قانون موجود هم این است که قدرت‌ها می‌توانند هرکاری تمایل داشتند انجام دهند.

او دامن زدن به جنگ در اوکراین، تشدید تنش در تایوان، تخریب خطوط لوله گاز و تشدید بحران انرژی در جهان را برخی از اقدامات خطرناک آمریکا و غرب دانست.

رئیس جمهوری روسیه برای اثبات اظهارات خود به ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: آنها ژنرال ایرانی، ژنرال سلیمانی را که مقام رسمی یک کشور بود، در خاک کشوری ثالث به قتل رساندند و به آن اعتراف کردند.

پوتین گفت: ما کجا زندگی می‌کنیم؟ این چه دنیایی است؟ آنها دیوانه شده‌اند و وجدان خود را کاملا از دست داده‌اند.

او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال تسلط کامل بر جهان هستند، اما دنیای تک قطبی وجود نخواهد داشت.

پوتین با اشاره به اینکه دنیای غرب، هر روز در حال توسعه و گسترش هرج و مرج در جهان است افزود: تاریخ همه چیز را در جای خود قرار خواهد داد و آمریکایی‌ها جز تلاش بیهوده برای تسلط خود بر جهان، چیزی برای ارائه ندارند.

او تاکید کرد: غربی‌ها نخواهند توانست اراده خود را با توسعه هرج و مرج تحمیل کنند.

پوتین با بیان اینکه دنیای غرب برای بقای تمدن غرب حاضرند کل سیاره زمین را فدا کنند افزود: تلاش غربی‌ها برای سوق دادن همه دنیا به یک الگوی واحد محکوم است و هیچ نتیجه‌ای از آن نخواهند گرفت.

پوتین گفت: جهان شاهد انحطاط نهاد‌های جهانی، فرسایش اصل امنیت جمعی، جایگزینی قواعد شخصی به جای قوانین بین المللی است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: در غرب هیچ وحدتی وجود ندارد و رویداد‌ها در جهان همچنان بر اساس یک سناریوی منفی در حال توسعه هستند، و به یک بحران سیستماتیک در حوزه‌های مختلف تبدیل شده‌اند.

ولادیمیر پوتین ضمن هشدار درباره تحمیل اراده غرب به دیگر کشور‌ها و از جمله روسیه تاکید کرد: هیچکس و هیچ کجا هرگز نمی‌تواند به روسیه دیکته کند که چه نوع جامعه‌ای بسازد.

رئیس جمهوری روسیه با هشدار جدی درباره پیامد‌های قدرت‌نمایی ناتو در برابر روسیه گفت: قدرت مطلق بر جهان همان چیزی است که غرب در بازی خود در نظر گرفته است، اما این یک بازی بسیار خطرناک است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.