آغاز ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از فردا

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام کنکور ۱۴۰۲ از فردا در سیستم جامع آزمون سراسری آغاز می‌شود که این سیستم متکی به شماره تلفن همراه هر داوطلب است و تا پایان عمر او فعال خواهد بود.

به گزارش شهروند آنلاین، عبدالرسول پورعباس امروز در نشست خبری به مناسبت آغاز ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از فردا  افزود: ثبت نام آزمون سراسری سال آینده از عصر فردا (هشتم آبان ماه) در سیستم جدیدی به نام سیستم جامع آزمون سراسری انجام می شود.

او ادامه داد: هر داوطلب در این سیستم یک صفحه یا منزلگاه برای خود دارد که تا پایان عمر او فعال خواهد بود و در آزمون‌های بعدی نیز می‌تواند با ثبت نام در این صفحه شرکت کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درمورد تغییرات در آزمون سال ۱۴۰۲ گفت: این آزمون در دو نوبت دی ماه (۲۹ و ۳۰ دی) و تیرماه (۱۴ و ۱۵تیر) برگزار می‌شود.

پورعباس ادامه داد: نتیجه نوبت اول آزمون اسفند ۱۴۰۱ و به صورت نمره خام و نمره کل آزمون اختصاصی و نتیجه نوبت دوم مرداد ماه اعلام می‌شود، سوابق تحصیلی نیز مرداد از آموزش و پرورش اخذ و نمره کل داوطلب بعد از آن اعلام می‌شود. داوطلبان در این صورت می‌توانند برای پذیرش اقدام کننند یا نمره خود را برای دو سال حفظ کنند و پذیرش انجام ندهند.

توضیحات معاون فنی و آماری سازمان سنجش درمورد سیستم جامع آزمون سراسری

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور هم در ادامه این نشست سیستم جامع آزمون سراسری را توضیح داد و اظهار داشت: در این سیستم هر داوطلب باید بر اساس یک شماره تلفن همراه اطلاعات خود را ثبت کند و ترجیح این است که با شماره تلفن همراه متعلق به خود داوطلب یا افراد درجه یک باشد و از هر تلفن همراه فقط یک بار استفاده شود، زیرا یک رمز عبور ۶ رقمی برای برد ارسال می‌شود و باید تلفن فعال و منحصر به یک داوطلب باشد.

احسان جمالی خاطرنشان کرد: این سیستم در مرحله اول صفحه اطلاعات کلی داوطلب را ثبت نام می‌کند و بعد از آن اطلاعات هویتی افراد ثبت می‌شود.

او یادآور شد: اطلاعات تماس و سکونت در مرحله بعدی و سوابق تحصیلی در مرحله بعدی در سیستم قرار می‌گیرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.