ازسرگیری سفرهای زیارتی به سوریه

فردا اعزام زائران کشورمان به سوریه از مشهد برقرار می شود و زائران به مدت یک هفته به زیارت حرم حضرت زینب و رقیه (سلام الله علیهما) مشرف می‌ شوند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سفر‌های زیارتی به سوریه که بیش از چهار ماه گذشته متوقف شده بود، با برنامه‌ ریزی مسئولان و توافق با یکی از شرکت‌‌های هواپیمایی کشورمان از سرگرفته شد. با توجه به برخی ملاحظات، در حال حاضر فقط از ایستگاه پروازی مشهد این سفر‌ها برقرار شده است و فردا همزمان با هشتم آبان نخستین پرواز بعد از مدت‌‌ها از مشهد به دمشق صورت می‌ گیرد.

بر همین اساس، کاروان اعزامی از کشورمان با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته به مدت یک هفته در سوریه حضور دارند و به زیارت حرم حضرت رقیه و زینب (سلام الله علیهما) مشرف می‌شوند. همچنین با توافق قبلی مسئولان ایران و سوریه، امنیت زائران در دمشق تضمین شده است و زائران اعزامی به سوریه فقط در دمشق حضور خواهند یافت و به سایر شهر‌های سوریه اعزام نمی‌شوند.

علاوه بر این، اعزام زائران به سوریه در این دوره به مدت یک هفته و با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران به عراق و سوریه، در حال برنامه‌ ریزی برای برقراری سفر به سوریه از سایر استان‌‌ها به ویژه تهران است، اما به دلیل تأمین نشدن پرواز، همچنان اعزامی به سوریه از تهران انجام نمی‌‌شود و شرکت‌‌های هواپیمایی حاضر به اعزام زائران به دمشق نیستند.

هزینه سفر‌های زیارتی به سوریه در ایام نوروز امسال برای یک هفته ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود و پس از آن سازمان حج و زیارت در تلاش بود تا این هزینه‌‌ها را کاهش دهد و حتی ظرفیت کاروان‌‌ها تا پایان خرداد سال جاری تکمیل شده بود، اما دهه سوم خرداد ماه به دلیل مشکل فنی در فرودگاه دمشق، سفر‌ها زیارتی نیز متوقف شد و پس از آن هم دیگر ایرلاین‌‌ها حاضر به پرواز به دمشق نشدند. با این وجود، هم‌ اکنون پرواز ماهان و اجنحةالشام در هفته دو پرواز به دمشق دارد که به دلیل کمبود ظرفیت و بالا بودن قیمت پرواز سوری، امکان اعزام زائران به دمشق از تهران همچنان فراهم نشده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.