باشگاه‌های فوتبال در خواب زمستانی

در انتظار شروع اردوی تیم‌ ملی؛ لیگ برتر فدای جام جهانی شد

لیگ برتر فوتبال ایران با تعطیلی دو ماهه روبه‌رو خواهد شد تا فضای جام جهانی وارد ایران شود؛ این مساله کار را برای باشگاه‌ها سخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و بعد از این بازی‌ها، لیگ تعطیل شد تا تیم‌ها به تعطیلات زمستانی بروند و فضای فوتبال کشور آماده حضور تیم ملی در جام جهانی باشد.

در پایان هفته یازدهم لیگ برتر، پرسپولیس توانست به صدرنشینی خود ادامه بدهد، استقلال به رده دوم رسید و گل‌گهر در رده سوم قرار دارد. تیم‌های دیگر نیز همچنان امیدوارند جایگاه خود را بعد از جام جهانی بهبود ببخشند.

نکته قابل توجه تعطیلی حدودا دو ماهه مسابقات لیگ برتر است. پیش از این قرار بود لیگ برتر تا قبل از جام جهانی به هفته پانزدهم برسد، اما بعد از حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی و درخواست او برای برپایی اردوی طولانی قبل از جام جهانی، مسابقات لیگ زودتر از موعد تعطیل شد.

باشگاه‌های لیگ برتری به واسطه تعطیلی طولانی مسابقات به مدت 10 تا 15 روز به بازیکنان و کادر فنی استراحت داده‌اند و تیم‌ها فعلا در تعطیلات هستند. بعد از آن باشگاه‌ها باید تمرینات بدنسازی را پشت سر بگذارند و با انجام بازی‌های دوستانه خود را در شرایط مسابقه نگه دارند.

از سوی دیگر، اردوی تیم ملی فوتبال نیز از صبح یکشنبه با حضور نفرات داخلی شروع می‌شود؛ بازیکنان استقلال بعد از سوپرجام به تیم ملی اضافه می‌شوند. جالب اینکه کی‌روش اسامی 11 بازیکن از تیم ملی امید را اعلام کرده و از آنها خواسته به اردو بروند تا از نظر تجربه وضعیت بهتری پیدا کنند.

محمد قربانی (سپاهان)، امیرعلی صادقی (استقلال)، محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)، محمدامین حزباوی (فولاد)، سامان تورانیان (مس کرمان)، آریا برزگر (نفت مسجدسلیمان)، سینا عبداللهی (نفت مسجدسلیمان)، احمد شریعت‌زاده (صنعت نفت آبادان)، محمدمهدی احمدی (پرسپولیس)، علیرضا باویه (فولاد) و مهدی هاشم‌نژاد (تراکتور) 11 بازیکن جدیدی هستند که عضو تیم ملی امید هستند و از یکشنبه زیر نظر کی‌روش کار خواهند کرد.

بازیکنان دیگر نیز که از اردوهای قبل حضور داشتند، به اردو اضافه می‌شوند تا در نهایت لیست تیم ملی متشکل از نفرات داخلی برای بازی با نیکاراگوئه در روز 19 آبان ماه آماده شود. تیم ملی قرار است روز 22 آبان راهی قطر شود و بعد از بازی دوستانه با تونس مهیای بازی با انگلیس در بازی اول جام جهانی شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.