از اخبار نگران‌کننده برای فدرال رزرو تا تصاحب توییتر در موقعیتی خاص

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 29 اکتبر 2022

شنبه، 29 اکتبر 2022، نیویورک‌تایمز تیتر زد: «قیمت‌ها و دستمزدها همچنان در حال افزایش است و فدرال رزرو را به چالش می‌کشد». فایننشال‌تایمز از ایلان ماسک گفت و خرید توییتر در زمانی که ارزش بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در حال کاهش است. واشینگتن‌پست هم درباره حمله به خانه سیاستمدار آمریکایی، نانسی پلوسی، گزارش داد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، فایننشال‌تایمز و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«قیمت‌ها و دستمزدها همچنان در حال افزایش است و فدرال رزرو را به چالش می‌کشد» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «داده‌های اقتصادی روز جمعه، 28 اکتبر، اخبار نگران‌کننده‌ای برای مقامات فدرال رزرو ( بانک مرکزی آمریکا) به همراه داشت که در تلاش برای مهار سریع‌ترین تورم در دهه‌های اخیر هستند: قیمت‌ها همچنان به سرعت در حال افزایش است؛ دستمزدها هم با شتاب در حال بالا رفتن است و تقاضای شدید مصرف‌کننده که به شعله‌ور شدن آتش تورمی کمک می‌کند، حکایت از نشانه‌های اندک آرامش دارد.»

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز که از پیامدهای جنگ روسیه و اوکراین می‌گوید، با این توضیح همراه است: «قدرت‌گرفتن از میان زخم‌های جنگ اوکراین. مارینا پونوماریووا پس از آسیب‌دیدن شدید پایش در حمله به خرسون، دوباره راه رفتن را یاد می‌گیرد.»

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز در شماره شنبه، 29 اکتبر، درباره ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مالک جدید توییتر گفته است. در گزارش این روزنامه آمده است که ایلان ماسکِ میلیاردر خرید توییتر را تکمیل می‌کند، اگرچه این اتفاق در شرایطی است که ارزش بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در حال کاهش است. ایلان ماسک 44 میلیارد دلار (37.9 میلیارد پوند) برای تصاحب توییتر هزینه کرده است، در حالی که در همان هفته میلیاردها دلار از ارزش‌ فناوری‌های بزرگ (Big Tech) کاسته شد.

واشینگتن‌پست

«مهاجم در خانه پلوسی فریاد زد: نانسی کجاست؟» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که از حمله به اقامتگاه مسکونی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که جمعه، 28 اکتبر رخ داد، گفته است.

در این گزارش آمده: «پل پلوسی ۸۲ ساله، شوهر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ساعات اولیه روز جمعه در خانه این زوج در سانفرانسیسکو مورد حمله خشونت‌آمیز با چکش قرار گرفت؛ آنچه تشدید ترسناک خشونت و تهدید علیه رهبران سیاسی در سراسر کشور است. مظنون که پلیس گفته دیوید  دپیپ  42 ساله است، به گفته فردی که در این‌باره مطلع بود در جست‌وجوی رئیس مجلس نمایندگان فریاد می‌زد: «نانسی کجاست؟». فریاد «نانسی کجاست؟» مهاجم، آشکارا منعکس‌کننده حمله 6 ژانویه بود، زمانی که گروهی از اوباش طرفدار ترامپ در حالی که ساختمان کنگره را غارت کردند، نیروهای پلیس را از پا درآوردند و به دنبال توقف شمارش آرای انتخاباتی کالج الکترال و پیروزی جو بایدن بودند، فریاد می‌زدند «نانسی، نانسی» و «همه آنچه ما می‌خواهیم پلوسی است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.