آمریکا رهبری جهانی را در زمینه انرژی هسته‌ای از دست داده است

رئیس آژانس انرژی اتمی:

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که آمریکا دیگر در عرصه صنعت‌ انرژی هسته‌ای غیرنظامی سردمدار نیست و جایگاه خود را به روسیه و چین واگذار کرده است

به گزارش شهروند آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری راشا تودی، این اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در جریان سخنرانی در کنفرانس اندیشکده «کارنگی ایندومنت برای صلح بین‌المللی» مطرح شد.

رئیس این اندیشکده از رافائل گروسی سوال کرد که آیا صنعت هسته‌ای غیرنظامی آمریکا می‌تواند سلطه خود را با توجه به اینکه «آمریکا دیگر مثل روسیه و چین همان بازیگر اقتصادی در عرصه فناوری هسته‌ای تجاری نیست» بازیابی کند یا خیر.

گروسی گفت: فکر می‌کنم این چالشی برای آمریکاست. این کشور به طور سنتی در این زمینه رهبر بوده و این رهبری را از دست داده است. اما من از وزیر انرژی آمریکا شنیده‌ام که گفت ما می‌خواهیم این رهبری را بازیابی کنیم. البته شما باید عمل کنید.

رافائل گروسی اظهار داشت که مدل‌های تجاری «انعطاف‌پذیر» روسیه و چین به آنها اجازه می‌دهد تا فناوری هسته‌ای را به خارج از کشورشان صادر کنند.

او در عین حال ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده از ظرفیت فناوری برای تقویت صنعت هسته‌ای داخلی خود و گسترش به بازارهای خارجی برخوردار است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: می‌بینم که تصمیمات جالبی برای تقویت صنعت هسته‌ای داخلی گرفته می‌شود که البته در داخل به دلیل وضعیت انرژی اینجا و همچنین در سطح بین‌المللی ضروری است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.