حریف بسکتبال ایران غیب شد!

استرالیایی‌ها درخواست بازی در کشور ثالث دادند و ویزا نگرفتند!

در فاصله دو هفته به دیدار بسکتبال ایران و استرالیا اتفاقات عجیبی پیرامون این مسابقه حساس رخ داده است.

به گزارش شهروندآنلاین، تیم ملی بسکتبال این روزها پیگیر روند آماده‌سازی خود برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی و برگزاری دیدارهای خانگی‌اش در این پنجره است. دیدارهایی که به ترتیب باید برابر چین و استرالیا برگزار شود. نتیجه این دو دیدار در سرنوشت بسکتبال ایران برای صعود به جام جهانی اهمیت زیادی دارد، اما یک اتفاق ویژه بر شرایط تیم ایران تاثیرگذار خواهد بود.

استرالیا درخواست ویزا نکرد!

طبق برنامه، دیدار تیم ملی بسکتبال برابر استرالیا باید ۲۳ آبان ماه برگزار شود. استرالیایی‌ها باید حداقل یکی، دو روز قبل از این تاریخ به تهران سفر کنند تا آماده بازی در روز مقرر شوند، اما تا به امروز کوچک‌ترین اقدامی برای ویزای سفر به ایران انجام نداده‌اند. استرالیایی‌ها البته پیش از این خواستار برگزاری بازی با ایران در کشور ثالث شده و حتی درخواست خود را به فیبا آسیا هم اعلام کرده بودند. فدراسیون بسکتبال اما در مذاکرات شفاهی با مدیر دفتر منطقه‌ای فیبا در حوزه آسیا مخالفت خود را با این مساله نشان داده بود.

نامه‌های بی‌پاسخ ایران به فدراسیون استرالیا

بعد از مطرح‌شدن درخواست استرالیایی‌ها برای بازی در کشور ثالث و مخالفت ایران، از طرف فدراسیون بسکتبال ایران طی هفته‌های اخیر ایمیل‌هایی در رابطه با این مهم، روند لازم برای سپری کردن آن و حتی موضوعات مرتبط به کرونا به فدراسیون استرالیا ارسال شد، اما استرالیایی‌ها به هیچ یک از این ایمیل‌ها واکنشی نداشته‌اند. همین مساله و اینکه تا به امروز نه استرالیایی‌ها اقدامی برای ویزای سفر به ایران داشته‌اند و نه ایمیل رسمی به ایران مبنی بر بازی در کشور ثالث ارسال شده، ابهامات برگزاری دیدار ۲۳ آبان ماه در تالار بسکتبال آزادی را بیشتر کرده است.

استرالیا از آسیا حذف می‌شود؟

در چنین شرایطی یک شایعه دیگر هم وجود دارد؛ صحبت‌هایی مطرح است مبنی بر اینکه استرالیا تصمیم به کناره‌گیری از بسکتبال قاره آسیا دارد، اما در این زمینه هم هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی صورت نگرفته و حتی تصمیمی در رابطه با گروه‌بندی‌های انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا انجام نشده است. بنابراین تا به امروز استرالیا به عنوان یکی از حریفان بسکتبال ایران در گروه F انتخابی جام جهانی قرار دارد، اما شرایط موجود و انجام ندادن هیچ اقدامی برای سفر، رقابت دو تیم در مرحله برگشت را بیشتر از برگزاری، به سمت لغو برگزاری هدایت می‌کند، مگر اینکه در فاصله دو هفته مانده به زمان مقرر، اتفاقات جدیدی رخ دهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.