دودکش‌های صنایع بزرگ ری زیر ذره‌بین

نصب دستگاه آنلاین پایش دودکش صنایع بزرگ در ری

نصب دستگاه آنلاین پایش خروجی دودکش صنایع بزرگ مقیاس در شهرستان ری پیگیری خواهد شد. فرماندار شهرستان ری لزوم توجه واحدهای صنعتی به مسائل زیست‌محیطی را یکی از مسائل اصلی خواند. حسین توکلی از حمایت صنایعی خبر داد که پیوست‌های محیط‌زیستی را رعایت می‌کنند.

شهروندآنلاین- فرماندار شهرستان ری از نصب دستگاه‌های آنلاین پایش برای خروجی دودکش صنایع بزرگ خبر داد. حسین توکلی از شدت برخورد با متخلفان زیست‌محیطی هم گفت.

توکلی راهبرد اصلی در این مساله را پیشگیری و صدور اخطاریه عنوان کرد.«در صورت تکرار متخلفان از حوزه سرزمینی ری خارج می‌شوند.» به گفته او، این شهرستان اولین نقطه برای سرمایه‌گذاری صنعتی در استان تهران قلمداد می‌شود.

به باور او بر همین اساس واحدهای تولیدی باید پیوست‌های اجتماعی و زیست‌محیطی و مسئولیت های این دو حوزه را کاملا رعایت کنند. فرماندار ری از نگاه ویژه اداره کل محیط‌زیست استان تهران به حل مشکلات زیست‌محیطی شهرستان ری می‌گوید.

مشکلاتی نظیر بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، حمل روزانه هشت هزار تن زباله تهران به مجتمع پردازش و بازیافت آراد کوه در کهریزک. هرچند کارگاه‌های چربی‌سوزی، آلودگی صنایع نفتی جنوب تهران و جمع‌آوری دام فروشان غیرمجاز در ری هم از مشکلاتی هستند که در حال پیگیری‌اند. او از آغاز مطالعه برای جانمایی محل جدید آرادکوه توسط شهرداری تهران خبر می‌دهد.«نصب دستگاه آنلاین پایش خروجی دودکش صنایع بزرگ مقیاس در همین وضعیت است.»

ری شهری که 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و همین‌طور شهرک صنعتی شمس‌آباد، خاوران، ۱۵ لکه صنعتی، کارخانه سیمان، پالایشگاه نفت تهران را در خود جای داده است. کارگاه‌های تولیدی و خدماتی از جمله سنگ‌بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور هم به ری وصله شده‌اند کارگاه‌ها و مشاغلی که سبب شده‌اند ری به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران نامی بهم بزند. هرچند همین واحدهای صنعتی مشکلات زیست‌محیطی عدیده‌ای در حوزه‌های آلودگی هوا، آب و خاک برای مردم این شهرستان ایجاد می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.