اعلام شرایط دیدار بایدن-پوتین توسط مسکو

سخنگوی کرملین گوش دادن به نگرانی‌های امنیتی روسیه را بستری مناسب برای این دیدار خواند

دیمیتری پسکوف گفت: اشتیاق آمریکا به گوش دادن به نگرانی‌های ما درواقع به منزله اشتیاق آمریکا به بازگشت شرایط دسامبر- ژانویه است. منظورم پیش‌نویس اسنادی که پیشتر هم به بروکسل و هم به واشنگتن ارسال شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سخنگوی کرملین در ادامه افزود: تصمیم آمریکا درخصوص گوش دادن به نگرانی‌های امنیتی روسیه می‌تواند بستری برای گفت‌وگو میان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا باشد. همچنین، آمریکا باید به گفت‌وگوها پیرامون تضمین‌های امنیتی روسیه بازگردد.

او همچنین تاکید کرد این اشتیاق از سوی آمریکا چنین مسئله‌ را مطرح می‌کند چیزی که روس‌ها پیشنهاد می‌دهند ممکن است ما (آمریکا) را راضی نکند، اما شاید ارزش نشستن پای میز مذاکره را داشته باشد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر، وزارت خارجه روسیه پیشنهاداتی را در رابطه با تضمین‌های امنیتی به آمریکا و ائتلاف نظامی ناتو داد و از این ائتلاف نظامی خواست تا به سمت سرزمین‌های اوکراینی گسترش پیدا نکند. این اسناد به واشنگتن و متحدانش ارائه شد.

پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در باشگاه گفت‌وگوی بین‌المللی والدای، دیمیتری پسکوف اظهار کرد که واشنگتن باید خطوط قرمز را ببیند و متوجه رویکرد روسیه نسبت به رویدادهای جهانی از جمله بحران اوکراین باشد. سخنگوی کرملین در برنامه تلویزیونی «مسکو.کرملین.پوتین» گفت: من ۱۰۰ درصد مطمئنم که آن‌ها (مقامات آمریکایی) پای این سخنرانی نشسته و آن را بارها و بارها خوانده و تحلیل خواهند کرد. آن‌ها حداقل متوجه رویکرد روسیه و متوجه آنچه که اتفاق می‌افتد، می‌شوند. اکنون باید ببینند که خطوط قرمز کجاها هستند و چرا ظاهر شده‌اند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.