سئول سوگوار هالووین مرگبار/ سلاح غلات در جنگ اوکراین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 31 اکتبر 2022

دوشنبه، 31 اکتبر 2022، عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست درباره هالووین مرگبار کره جنوبی این بود: «در حالی که سئول سوگوار است، مقامات حفظ امنیت با سوالاتی روبه‌رو هستند». به گفته فایننشال‌تایمز، تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه، برای خروج از توافق صادرات غلات اوکراین، جهش «فاجعه‌بار» در قیمت‌های جهانی غذا را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، نیویورک‌تایمز و فایننشال‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«در حالی که سئول سوگوار است، مقامات حفظ امنیت با سوالاتی روبه‌رو هستند» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که درباره ازدحام جمعیت هنگام برگزاری جشن هالووین، شنبه‌شب ۲۹ اکتبر در سئول، پایتخت کره جنوبی گفته که چندین کشته و مجروح بر جا گذاشت.

در این گزارش آمده: «روز یکشنبه، آن لحظات پرشور جشن، جای خود را به عزادارانی داد با گل‌های سفید و شمع‌، همراه با پرسش‌هایی در مورد اینکه چگونه یک جشن ممکن است به ازدحام جمعیتی تبدیل شود که یکی از بدترین فاجعه‌ها در نوع خود در تاریخ اخیر را با دست‌کم 153 کشته رقم بزند.

همزمان با موج تسلیت از سراسر جهان، مقامات کره جنوبی یکشنبه گفتند که تقریبا همه قربانیان را شناسایی کرده‌اند، از جمله 20 شهروند خارجی از 10 کشور مختلف که دو نفر آنان از ایالات متحده بودند. سایرین هم از ایران، نروژ، ازبکستان و چین بودند. به گفته وزارت کشور و ایمنی کره جنوبی، بقیه، بیشتر جوان‌های ۲۰ تا ۳۰ ساله کره ‌جنوبی بودند که در کوچه‌های باریک یک منطقه تاریخی تفریحات شبانه معروف به ایته‌وون (Itaewon) جمع شده بودند.»

نیویورک‌تایمز

«نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت‌های سنا در 4 ایالت کلیدی فشرده است» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و سنای آمریکا که قرار است هشتم نوامبر (۱۷ آبان) برگزار شود و سرنوشت دو سال پایانی دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را تعیین خواهد کرد، متمرکز است. نظرسنجی‌های جدید نیویورک‌تایمز از رقابت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در چهار ایالت پنسیلوانیا، نوادا، جورجیا و آریزونا گفته است.

نیویورک‌تایمز سه تصویر از فاجعه برگزاری جشن هالووین در کره جنوبی را به عنوان تصویر اصلی خود برگزیده با این توضیح: «یادبودی در روز یکشنبه برای قربانیان ازدجام جمعیت در منطقه Itaewon سئول، کره جنوبی. بستگان افراد گمشده که در یک مرکز اجتماعی گریه می‌کنند. کوچه‌ای باریک به عرض 11 فوت که بیشتر مرگ‌و‌میرها در آن اتفاق افتاده است. بیش از 150 نفر خفه شدند.»

فایننشال‌تایمز

به گفته  فایننشال‌تایمز، تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، برای خروج از توافق صادرات غلات اوکراین به بازارهای جهانی، منجر به جهش «فاجعه‌بار» در قیمت‌های جهانی غذا خواهد شد. گزارش این روزنامه می‌گوید تصمیم ولادیمیر پوتین برای کنار گذاشتن توافقی که به اوکراین اجازه می‌دهد از بنادر خود در کنار دریای سیاه غلات صادر کند، به جهش دیگری در قیمت جهانی مواد غذایی خواهد انجامید. فایننشال‌تایمز می‌افزاید کارشناسان هشدار می‌دهند که این اتفاق «عواقبی فاجعه‌بار» برای کشورهای فقیرتر خواهد داشت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.