تا شروع پیک دوم آنفلوانزا چقدر زمان داریم؟

مهمترین راه پیشگیری از آنفلوانزا، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و فاصله با افراد مبتلا است

دکتر جبار علی صفایی با بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که معمولا در فصل خاصی شیوع پیدا می‌کند گفت: پیک اول ۱۵ شهریور تا پایان آبان ماه و پیک دوم آنفلوانزا معمولا در بهمن ماه شروع می‌شود که به اردیبهشت سال بعد نیز کشیده می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ او در ادامه اظهار داشت: آنفلوانزا دارای دو نوع A و B است که ما در حال حاضر با نوع A مواجه هستیم، که راه انتقال آن از طریق قطرات تنفسی و از راه تنفس است. راه پیشگیری از انتشار آنفلوانزا، همانند اپیدمی کرونا استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و فاصله با افراد مبتلا است.

دکتر صفایی همچنین افزود: افراد مبتلا و افرادی که علائم دارند باید از حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ خود داری کنند. آنفلوانزا نوع B از نوع اول خفیف‌تر است و به صورت معمول یک منطقه را درگیر می‌کند ولی نوع A گسترده است و حتی می‌تواند به صورت پاندمی تمام دنیا را درگیر کند، مانند پاندمی آنفلوانزا که در سال ۱۹۱۸ رخ داد و ۵۰ میلیون نفر مبتلا و بیش از ۲۵ میلیون فوت شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر به واسطه تزریق واکسن آنفلوانزا و پیشرفت بهداشت و درمان، تعداد مرگ و میر مبتلایان بسیار اندک است گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن شهریور و مهر و برای نوع B در دی ماه است، ولی هر زمان واکسن زده شود پس از ۲ هفته در بدن سطح آنتی ژن در مقابل ویروس بالا می‌رود و ۶۰ تا ۷۰ درصد از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌شود و معمولا اگر هم کسی مبتلا شود خفیف است.

دکتر صفایی گفت: افراد پرخطری که تزریق واکسن برای آنان الزامی است، افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، کودکان به خصوص کودکان زیر ۵ سال، افرادی که با بیماران سر و کار دارند مانند: پزشکان و پرستاران و افرادی که در مکان‌های شلوغ فعالیت دارند، هستند./بهداشت نیوز

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.