افزایش توانمندی‌های هلال برای عبور از تنگناها

بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی هلال زنجان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر آغاز شد

مجتمع فرهنگی هلال استان زنجان با حضور دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال ‏احمر و دکتر حقیقی، استاندار زنجان افتتاح شد. دکتر پیوندی در مورد افتتاح این مجتمع گفت: «این سالن ‏پس از ۲۷‌سال استفاده با تلاش استاندار و مدیرعامل هلال‌احمر استان، پس از بازسازی اساسی به ‏عنوان بزرگترین سالن همایش‌های بین‌المللی استان افتتاح شد و خوشحالیم که ما هم در افتخار و ‏سربلندی استان زنجان می‌توانیم سهیم باشیم. امیدوارم این سالن بتواند مرکز کارهای فرهنگی، اجتماعی ‏و هنری باشد و به رشد و ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش‌های دینی کمک کند‎.»

‏۱۷‏‎ ‎میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان اعتبار ۱۷ پروژه هفته دولت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد پروژه‌های هفته دولت جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: «در هفته دولت ‏در کل کشور ۱۷ پروژه در ۱۲ استان افتتاح می‌شود که هزینه این پروژه‌ها بالغ بر ۱۷‌میلیارد و ۲۰۰ ‏میلیون تومان است که از منابع استانی، ملی و منابع دیگر تأمین شده است.»‎‏ وی همچنین با اشاره به این‌که ‏نیمی از عمر دولت دوازدهم گذشته است، گفت: «پس از ۶‌سال تلاش و کوشش فراوان تحت رهبری ‏زعیمانه مقام معظم رهبری و مدیریت رئیس‌جمهوری محترم، در دو‌سال باقیمانده تا پایان عمر دولت تدبیر ‏و امید همه باید تلاش کنیم که دولت بتواند به وظایفش عمل کند و در پناه انسجام و وحدت ملی روز به ‏روز از مشکلات کاسته شود. همه باید با همدلی این دو‌سال باقی مانده را به خوبی طی کنیم و شاهد رفاه ‏بیشتر و کاهش مشکلات مردم باشیم.»

دکتر پیوندی در زنجاندر طول عمر بیش از ۹۵ ساله این جمعیت افراد زیادی آبرو، پول و اعتبار و حیثیت خود را ‏به جمعیت بخشیدند و به این دلیل است که امروز هلال‌احمر نه‌تنها زبانزد در کشور و میان مردم است، ‏بلکه در فدراسیون بین‌المللی هم جزو ۱۰ جمعیت برتر محسوب می‌شود

 

هلال احمر یک ارگان امدادی، فرهنگی و اجتماعی است

پیوندی گفت: « در هفته دولت که امروز پنجمین روز آن را پشت سر می‌گذاریم یاد شهیدان باهنر و ‏رجایی را گرامی می‌داریم و افتتاح این پروژه را نیز به فال نیک می‌گیریم. همچنین از مادر شهید ‏شهریاری و خواهر وی و همین‌طور خانواده شهید محمدی و جعفری که افتخار دادند و در این مراسم ‏حضور یافتند تشکر می‌کنم.» رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: «امیدوارم جمعیت هلال‌احمر بتواند به ‏وظایف خود به خوبی عمل کند. هلال‌احمر یک ارگان امدادی، فرهنگی و اجتماعی است که وظایف ‏متعددی را به عهده دارد. مردم بیشتر ما را با حوادث می‌شناسند که متاسفانه در کشور ما هم کم رخ نمی‌‏دهند. واقعیت این است که هلال‌احمر نه‌تنها در این بعد بلکه در ابعاد دیگر هم وظایف خاصی را به ‏عهده دارد‎.»

رئیس جمعیت هلال احمر در زنجانمردم بیشتر ما را با حوادث می‌شناسند که متاسفانه در کشور ما هم کم رخ نمی‌‏دهند. واقعیت این است که هلال‌احمر نه‌تنها در این بعد بلکه در ابعاد دیگر هم وظایف خاصی را به ‏عهده دارد

«خدمت» بدون توجه به نژاد و سلیقه

وی گفت: «در طول عمر بیش از ۹۵ ساله این جمعیت افراد زیادی آبرو، پول و اعتبار و حیثیت خود را ‏به جمعیت بخشیدند و به این دلیل است که امروز هلال‌احمر نه‌تنها زبانزد در کشور و میان مردم است، ‏بلکه در فدراسیون بین‌المللی هم جزو ۱۰ جمعیت برتر محسوب می‌شود‎.» پیوندی با تشریح وظایف ‏جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: «به واسطه این توانمندی‌ها و تجربه‌ها، چهار وظیفه عمده را دنبال می‌‏کنیم و اولین آن کمک به مردم در هر نقطه‌ای است که انسانی دردمند باشد و این کار بدون توجه به نژاد ‏و سلیقه انجام می‌شود. کاهش آلام بشری در هر زمانی جزو وظایف اصلی ما در جمعیت هلال‌احمر ‏است‎.

تکریم انسان‌ها؛ وظیفه ما‏

وی ادامه داد: «وظیفه بعدی ما تکریم انسان‌ها است. به ما به‌عنوان مسلمان آموخته شده که هر فردی در ‏هر جایگاهی قابل احترام است و تلاش ما در همه فعالیت‌ها و کارها این است که کرامت انسان‌ها را ‏حفظ کنیم و به آنها احترام بگذاریم. این وظیفه اسلامی ما است و افتخار می‌کنیم که این کار را انجام می‌‏دهیم‎.»
پیوندی با بیان این‌که ترویج صلح و دوستی از دیگر وظایف هلال‌احمر است افزود: « انسجام و ید واحده ‏بودن ما در کشور چیزی است که امروز به آن نیاز داریم و با انسجام و وحدت ملی است که می‌توانیم از ‏تنگناها عبور کنیم. ترویج روحیه صلح و دوستی، همدلی و صبوری چیزی است که باید داشته باشیم و ‏آن را به دیگران هم تعمیم بدهیم‎.»

پیوندی در زنجانمردم به خوبی همراهی کردند و مبلغ ۲۲۰‌میلیون تومان به جمعیت هلال ‏احمر دادند تا ما به‌عنوان امانتدار آن را در جهت رفع نیازمندی‌های مردم مناطق سیل‌‌زده هزینه ‏کنیم‎

امانتدار مردم

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نقش این نهاد در حوزه بهداشت و درمان نیز گفت: «ارتقای سلامت ‏به عهده وزارت بهداشت است و ما هم در بعضی زمینه‌ها وظایفی داریم که بیشتر مرتبط به حوزه ‏توانبخشی و بهداشت و درمان پس از حادثه است»‎.‎‏
پیوندی در مورد آخرین آمار کمک‌های مردمی به ‏مردم مناطق سیل‌زده نیز گفت: «همدلی و کمک‌های مردمی حاکی از این است با این‌که از نظر ‏اقتصادی مشکلاتی داریم، اما مردم به خوبی همراهی کردند و مبلغ ۲۲۰‌میلیون تومان به جمعیت هلال ‏احمر دادند تا ما به‌عنوان امانتدار آن را در جهت رفع نیازمندی‌های مردم مناطق سیل‌‌زده هزینه ‏کنیم‎.» وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر همواره باید برای مقابله با حوادث آماده باشد به فعالیت‌های ‏دیگر این نهاد اشاره کرد و گفت:«علاوه بر این وظایف، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز به عهده ما ‏است و از همین رو سازمان‌های داوطلبان و جوانان محلی برای انجام چنین فعالیت‌هایی در جمعیت ‏هلال احمر هستند. ایجاد بسترهایی برای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف توسعه همین‌گونه ‏فعالیت‌ها در جمعیت هلال‌احمر دنبال می‌شود‎.»

دکتر علی اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر که در هفته دولت به استان زنجان سفر کرده است روز گذشته از درمانگاه جمعیت هلال احمر استان زنجان بازدید کرد و در جریان خدمات‌رسانی درمانی هلال احمر قرار گرفت. وی همچنین از داروخانه جمعیت هلال احمر بازدید کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در آستانه ورود به استان زنجان از پایگاه امداد و نجات جاده ای غزال ( یادمان شهید امدادگر سعید معجزاتی) بازدید کرد و در جمع امدادگران این پایگاه حاضر شد.

گزارش صادقانه خدمت

شهرام میرزایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان هم در این مراسم اظهار کرد: «در طول ‏سالیانی که از این مجموعه استفاده شده بود، نگاه ویژه‌ای به آن وجود نداشت و درخور مردم زنجان ‏نبود‎.» وی افزود: «موضوع بازسازی این سالن را با رئیس جمعیت هلال‌احمر مطرح کردم که او پذیرفت و این ‏سالن ماحصل لطف دکتر پیوندی به استان زنجان است‎.» مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان ‏گفت: «امیدوارم با این بازسازی مجددا مردم زنجان شور و شوق را تجربه کنند و مبارکشان باشد‎.» میرزایی در مورد تأمین اعتبار این طرح نیز گفت: «‌سال گذشته از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ‏ریالی به هلال‌احمر پرداخت نشد، اما با توجه به علاقه دکتر پیوندی به فرهنگ و مردم زنجان با دستور ‏ویژه ایشان مبلغ قابل توجهی اختصاص پیدا کرد تا این پروژه به پایان برسد‎.»

حقیقی استاندار زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: «در هفته‌ای قرار داریم که به نام هفته دولت است و ‏این هفته را به همه عزیزان و خانواده بزرگ دولتمردان تبریک می‌گویم و یاد و خاطره شهیدان سرافراز ‏دولت و شهدای انقلاب به‌خصوص شهدای استان و شهید شهریاری که در این مراسم در خدمت مادر و ‏خواهر بزرگوارشان هستیم را گرامی می‌دارم‎.» وی افزود: «هفته دولت فرصت مناسبی است که ما ‏دولتمردان شکرگزار خداوند باشیم که به ما توفیق خدمت به مردم را داده است. معنای این شکرگزاری این ‏است که صادقانه و با وجدان آرام به مردم خدمت کنیم. در این هفته باید صادقانه گزارش اقدامات خودمان ‏را به مردم عرضه کنیم و مردم هم با درایت و تحلیلی که دارند و شرایط موجود جامعه می‌توانند ‏قضاوت کنند و اگر ایرادهایی داریم به ما بگویند تا در جهت رفع آن برآییم‎.» در این مراسم از خانواده ‏شهید شهریاری و همچنین خانواده‌های دو شهید امدادگر استان، شهیدان محمدی و جعفری تقدیر شد. ‏همچنین استاندار زنجان و مدیرعامل هلال‌احمر استان نیز از دکتر پیوندی با اهدای لوح تقدیر کردند‎.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.