نمایندگان ایران عازم وین می‌شوند

وزیر امور خارجه با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در چند روز آینده هیاتی از ایران برای گفت‌وگو بر سر همکاری‌های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ وزیر امور خارجه از تفاهم رئیس سازمان انرژی اتمی با مدیرکل آژانس برای از سرگیری گفت‌وگوهای ایران با این نهاد بین المللی در روزهای آینده خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری با همتایش در وزارت امور خارجه افزود: در چند روز آینده،هیاتی از کشورمان برای گفت‌وگو درباره همکاری‌ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر می‌کند.

او گفت: تفاهم آقایان اسلامی و گروسی برای گفت‌وگوهای دوجانبه ، زمینه توافق ایران و آژانس را برغم مواضع مقامات امریکایی فراهم می کند.

امیرعبداللهیان همچنین از توافق با وزیر امور خارجه سوریه برای برگزاری کمیسیون عالی همکاری مشترک دو کشور با حضور نخست وزیر سوریه و به میزبانی معاون اول رئیس جمهوری در تهران در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: در نشست این کمیسیون، تصمیمات بیشتری برای توسعه همکاری بخش‌های خصوصی ودولتی گرفته می‌شود تا از ظرفیت‌های دو طرف، بیشتر استفاده شود.

او همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات به شرکت های ایرانی در سوریه افزود: شاهد پیشرفت در همکاری اقتصادی دو کشور هستیم.

وزير خارجه کشورمان افزود: امروز با آقاي بورل مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا درباره مذاکرات احياي برجام تلفني گفت‌وگو مي کند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.