کیهان کلهر در هلند

قطعه‌ای از کیهان کلهر برای کمانچه و ویُلنسل برای نخستین‌بار اجرا خواهد شد

با وجود پاندمی کرونا، آنسامبل زهی «آمستردام سینفونیتا» هلند، پروژه «راهی به سوی ایران» را به صحنه خواهد برد. در این اجرا «هفت‌گاه معلق» از فرخزاد لایق اجرا خواهد شد و کیهان کلهر، نوازنده مهمان سُلیست قطعۀ «آتشگاه» از جاکوبسن (جادۀ ابریشم) خواهد بود.

شهروند آنلاین: این روزها شیوع کرونا بازار هنر را از سکه انداخته اما نوازندگان و اهالی موسیقی همچنان به انحاء مختلف توانسته‌اند صدای موسیقی را به گوش مردم محبوس در قرنطینه برسانند. این تنها مختص به ایران نیست و در مناطق مختلف دنیا همچنان سازها در فضایی مجازی نواختند و آتش اشتیاق مخاطبان را همچنان شعله‌ور نگه داشتند. گاهی هم البته در این میانه دروازه‌ تالارهای موسیقی به روی مردم باز شد و هرازچندگاهی نفسی کشیدند. حالا هم خبر رسیده با وجود پاندمی کرونا، آنسامبل زهی «آمستردام سینفونیتا» هلند، پروژه «راهی به سوی ایران» را به صحنه خواهد برد. در این اجرا «هفت‌گاه معلق» از فرخزاد لایق اجرا خواهد شد و کیهان کلهر، نوازنده مهمان سُلیست قطعۀ «آتشگاه» از جاکوبسن (جادۀ ابریشم) خواهد بود. همچنین قطعه‌ای از کیهان کلهر برای کمانچه و ویُلنسل برای نخستین‌بار اجرا خواهد شد. در این میان کیهان کلهر، نیازی به معرفی ندارد؛ او از موسیقی‌دانان، آهنگ‌سازان و نوازندگان به‌نام و مشهور ایرانی است که بارها در عرصه‌های جهانی حضور داشته و جوایزی معتبر هم در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

در ادامه خبر آمده است، کیان سلطانی ویُلن‌سُلیست، قطعات فولک شیراز را به روایت رضا والی (آهنگساز)، اجرا خواهد کرد و در پایان کیهان کلهر و کیان سلطانی با ارکستر زهی، قطعه‌ای را از آهنگساز جازِ رامبرانت تریو، رامبرانت فرریش، خواهند نواخت. این اجرا از ۲۹ اکتبر در آمستردام آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته در شهرهای دیگر هلند ادامه خواهد یافت.

در یادداشت سایت آمستردام سینفونیتا آمده است: «در این برنامه، دو دنیای موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک غربی به هم می‌پیوندند.» برنامه پنجشنبه ۸ آبان (۲۹ اکتبر) مستقیماً از طریق پایگاه اینترنتی www.cellobiennale.nlقابل مشاهده خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.