جام اول، تقدیم به آقای چشم‌آبی

استقلال با هدایت ریکاردو ساپینتو قهرمان قهرمان‌های فوتبال ایران شد

تیم استقلال در دیدار سوپرجام فوتبال موفق شد با نتیجه یک بر صفر از نساجی بگذرد تا اولین کاپ قهرمانی به ریکاردو ساپینتو برسد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ روزی که مراسم معارفه ریکاردو ساپینتو در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، او یک جمله جالب بر زبان آورد: «آمده‌ام تا 4 جام با استقلال بگیرم». آن جمله ساپینتو موجب انتقادهای بسیاری شد. اگرچه بسیاری از طرفداران استقلال با این کری‌خوانی سرمربی جدید خود کیف کرده بودند، اما برخی نیز اعتقاد داشتند هیچ مربی بزرگی در دنیا قول قهرمانی نمی‌دهد.

اگرچه مشخص بود که ساپینتو آن روز رویای کسب 4 جام قهرمانی را برای مزاح اعلام کرد، اما هرچه که بود چهارشنبه‌شب او یکی از جام‌های مد نظرش را به دست آورد و حالا در ادامه مسیر برای کسب افتخارات جدید تلاش خواهد کرد.

سوپرجام دیرهنگام، به سود استقلال

استقلال و نساجی به عنوان قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته فوتبال باید در تابستان و قبل از شروع مسابقات لیگ برتر بیست و دوم مقابل یکدیگر قرار می‌گرفتند. با کج‌سلیقگی سازمان لیگ و به بهانه نبود زمان کافی و فشردگی تقویم، اما این مسابقه چندبار به تعویق افتاد و در نهایت در روزهایی که لیگ به دلیل اردوی تیم ملی تعطیل شده،‌ شاهد این بازی بودیم.

در تمام دنیا عرف است که قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی بلافاصله بعد از پایان تورنمنت به مصاف هم می‌روند، اما به هر حال این دیدار تحت عنوان سوپرجام با چند ماه تاخیر میان استقلال و نساجی برگزار شد.

این مسابقه که از ساعت 16 روز چهارشنبه در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، در نهایت با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا آبی‌ها با تک‌گل زیبای ارسلان مطهری عنوان «قهرمان قهرمانان» فوتبال ایران در فصل گذشته را به دست بیاورند.

روند بازی چطور بود؟

طبیعی بود استقلال به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی لیگ، بازی با نساجی را هجومی‌تر شروع کند و در عین حال اولویت اول نساجی گل‌نخوردن باشد. با وجود دفاع منطقی و فشرده نساجی اما استقلال در نیمه اول چندین‌بار صاحب موقعیت گلزنی شد که علیرضا حقیقی، گلر باتجربه شمالی‌ها مانع از باز  شدن دروازه شد. حقیقی چند فرصت عالی را از مهدی قایدی و سایر بازیکنان استقلال گرفت تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد. البته نساجی هم روی یک ضد حمله نزدیک بود توسط کریم اسلامی به گل برسد، اما سیدحسین حسینی مانع از این امر شد.

در نیمه دوم هم استقلال برای برد وارد زمین شد و در نهایت روی یک ضربه کرنر و ارسال دقیق مهدی مهدی‌پور با ضربه سر تماشایی ارسلان مطهری به گل برتری رسید. در ادامه استقلالی‌ها می‌توانستند به گل دوم هم برسند که در مهم‌ترین موقعیت محمد محبی توپ را به تیر دروازه نساجی کوبید. شاگردان حمید مطهری تلاش‌هایی را برای جبران گل انجام دادند، اما راه به جایی نبردند تا پیروزی خفیف یک بر صفر برای استقلال رقم بخورد و جام قهرمانی نصیب این تیم شود.

اشک‌های مطهری، اتفاق ویژه بازی

امیر ارسلان مطهری که در نقل و انتقالات تابستانی در لیست خروج ساپینتو قرار گرفته بود، اما حاضر به فسخ قراردادش نشده بود، پس از مدت‌ها دوری از ترکیب اصلی توانست اولین گل استقلال در سوپرجام را به ثمر برساند. مطهری تا پیش از هفته یازدهم لیگ برتر حتی به اندازه ۹۰ دقیقه هم در ترکیب آبی‌ها حضور نداشت، اما مصدومیت بابایی و نمایش‌های دور از انتظار شهباززاده این فرصت را به او داد تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد. مطهری مقابل هوادار تنها گل تیمش را ساخت و توانست ساپینتو را مجاب کند که در ترکیب اصلی تیمش مقابل نساجی هم قرار بگیرد. او مقابل نساجی گل برتری تیمش را زد و نکته جالب اشک‌های او بود. بعد از به ثمر رسیدن این گل، مطهری دقایقی اشک می‌ریخت و مشخص بود که این گریه پاسخی به اتفاقاتی است که طی ماه‌های گذشته برای او رخ داده است. این گل می‌تواند حکم بقای مطهری در استقلال را امضا کند.

اولین جامی که حسینی روی دست برد

اتفاق ویژه دیگری که چهارشنبه‌شب در ورزشگاه باهنر کرمان رخ داد،‌ بالا رفتن جام قهرمانی توسط سیدحسین حسینی بود. دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال که سال‌هاست در این تیم حضور دارد، در دو جشن قهرمانی لیگ برتر در سال‌های 92 و 1401 هم حاضر بود و همچنین در سال 97 طعم قهرمانی در جام حذفی را چشید. اما او در همه این دوران کاپیتان استقلال نبود. حسینی غروب چهارشنبه اولین جام قهرمانی را در سوپرکاپ بالای سر برد تا کاپیتانی‌اش در استقلال رنگ و بوی تازه‌ای بگیرد.

تعطیلی رسمی فوتبال باشگاهی

با برگزاری مسابقه استقلال و نساجی و همچنین دیدار معوقه ملوان و فولاد که با برتری 3 بر یک انزلی‌چی‌ها همراه بود، فوتبال باشگاهی به طور رسمی تا بعد از جام جهانی تعطیل شد. از این پس تب فوتبال ملی و بازی‌های شاگردان کی‌روش داغ می‌شود و فوتبال باشگاهی از اوایل دی ماه‌ دوباره شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.