حکم سوناک: سفارت انگلیس به قدس نمی‌رود

دولت نخست‌وزیر جدید انگلیس برنامه‌ای برای جابه‌جایی سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس ندارد

سخنگوی ریشی سوناک در نشست خبری با حضور رسانه‌های بین‌المللی گفت دولت جدید انگلیس برنامه دولت سابق را برای انتقال سفارت این کشور به قدس دنبال نمی‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ لیز تراس نخست وزیر سابق انگلیس قصد داشت تا در اقدامی همسو با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا سفارت این کشور را به قدس منتقل کند. او در دیدار با همتای صهیونیستی خود این وعده را مطرح کرده و خود را یک صهیونیست بزرگ نامیده بود.

تراس همچنین در حاشیه کنفرانس سالانه حزب حاکم محافظه‌کار در بیرمنگام که ماه گذشته برگزار شد با ایراد سخنانی در نشست گروه «محافظه‌کاران دوستار اسرائیل» گفت: من اهمیت و حساسیت مکان سفارت بریتانیا در اسرائیل را درک می‌کنم و متعهد به بازنگری در این زمینه هستم تا اطمینان حاصل شود که ما روی قوی‌ترین مکان داخل اسرائیل فعالیت می‌کنیم.»

این تصمیم او با انتقادهای فراوانی در داخل مواجه شد و چهره‌های مطرح سیاسی و گروه‌های مدنی نسبت به تبعات قانونی آن هشدار دادند. با سقوط دولت تراس، دولت سوناک از این تصمیم عقب‌نشینی کرده است. سخنگوی سوناک تصریح کرد: ما برنامه‌ای برای انتقال سفارتمان در اسراییل نداریم./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.