چگونگی جبران خسارات وارده از قطعی اینترنت برای استارت‌آپ‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی و شناسایی مجموعه شرکت‌های آسیب‌دیده از اختلال و قطعی اینترنت تشکیل شده است، گفت: خسارات وارده ناشی از اختلال و قطعی اینترنت با وام‌های بلندمدت و کم بهره برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها جبران خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی ،معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارده به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها، عنوان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به موضوع قطع اینترنت و آسیب‌های وارده به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها توجه ویژه دارد و در وزارت ارتباطات نیز تصمیم‌گیری شده که یک بسته حمایتی برای این مجموعه‌ها پیش‌بینی شود.

او افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ای دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هایی که در این حوادث متضرر شدند با اختصاص وام‌های بلندمدت و کم بهره حمایت صورت دهد.

او ادامه داد: قطعاً این دوران کوتاه نیز می‌گذرد و کسب و کار‌های جوانان ایرانی با توانی بیشتر ادامه خواهد یافت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: قطعاً شرکت‌هایی که به دلیل اختلال و قطع اینترنت متضرر شده‌اند را مورد حمایت قرار خواهیم داد. در حال حاضر کارگروهی برای بررسی و شناسایی مجموعه شرکت‌هایی که آسیب دیده‌اند، تشکیل شده تا این خسارات برآورد و جبران شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قانون جهش تولید دانش بنیان ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد، گفت: این قانون، قانون مترقی بوده که در سطح دنیا نیز از قوانین مترقی در حوزه حمایت از علم و فناوری به شمار می‌آید.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه کرد:هم اکنون در حال تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان هستیم و امیدواریم با حضور رئیس جمهور جلسه دوم را نیز تشکیل دهیم، تاکنون یک جلسه با حضور رئیس جمهور و ۵ جلسه جانبی برای تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون تشکیل شده و تاکنون ۹۰ درصد آیین‌نامه اجرایی این قانون مترقی تدوین شده است.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: این قانون برای بخش خصوصی جذابیت‌های بسیاری دارد و متصدی اجرای این قانون بخش خصوصی فعال و زیست بوم علمی و فناوری کشور خواهند بود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.