نامه دلخراش یک کودک پناهجو در انگلیس

دختری کوچک در “نامه‌ای دلخراش” که با قرار دادن درون بطری از روی حصار اردوگاه پناهجویان به بیرون پرتاب کرد؛ نوشت ما بیمار هستیم و در زندانیم، به ما کمک کنید.

به گزارش شهروند آنلاین از لندن؛ برخی رسانه‌ها در انگلیس نوشتند دختری کوچک در “نامه‌ای دلخراش” که با قرار دادن درون بطری از روی حصار اردوگاه پناهجویان به بیرون پرتاب کرد؛ نوشت ما بیمار هستیم و در زندانیم، به ما کمک کنید.

این دختر که در اردوگاه پرحاشیه پناهجویان در استان کنت به نام منستون به سر می‌برد؛ همچنین در نامه اش نوشت ما باید اکنون در مدرسه باشیم نه زندان.

این کودک در این نامه به “روزنامه نگاران، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی التماس کرد که به آنها که پنجاه خانواده هستند کمک کنند، زیرا “احساس می‌کنند در زندانند.”

به نوشته رسانه‌های انگلیسی در این یادداشت تصریح شده است غذای موجود در این اردوگاه “بسیار بد” است و همه “احساس بیماری می کنند.”

او در ادامه نوشت خانواده‌ها در شرایط اسفناکی به سر می‌برند و برای آنها آسان نیست هفته‌ها در جایی شبیه زندان بمانند.

نهاد‌های مدنی و مدافع حقوق مهاجران بار‌ها دولت انگلیس را به بد رفتاری با پناهجویان متهم کردند و خواهان اصلاح رفتار دولت شدند، اما دولت انگلیس در پاسخ تلاش کرده؛ پناهجویان را به کشور آفریقایی رواندا اعزام کند.

پیشتر نیز ۱۶۰ نهادمدنی و حقوق بشری در نامه‌ای سرگشاده از دولت انگلیس خواستند به رویکرد‌های ضد مهاجرتی خود پایان دهد. آنها با یادآوری نقش دولت انگلیس در ایجاد جنگ‌ها و آوارگی میلیون‌ها نفر به ویژه در عراق و افغانستان اعلام کردند دولت انگلیس به جای رفتار مسئولانه در قبال فجایعی که به بار آورده؛ درپی ایجاد بحران و فاجعه‌ای دیگر است.

تاکنون چندین نفر از اتباع کشور‌ها از جمله عراق و افغانستان که هدف تهاجم گسترده نیرو‌های انگلیسی و آمریکایی قرار گرفتند با قایق‌های کوچک و از آبراهه میان فرانسه و انگلیس قصد ورود به انگلیس و پیوستن به همسر و فرزند خود را داشتند که دچار حادثه شدند و با واژگونی قایق های‌شان جان باختند.

چند ماه پیش و پس از جان باختن ۲۷ زن و مرد و کودک در آبراهه میان انگلیس و فرانسه، نهاد‌های مدنی و حقوق مهاجران، دولت‌های انگلیس و فرانسه را مقصر این فاجعه دانستند و بررسی ابعاد این فاجعه و کوتاهی‌هایی را که به بزرگترین فاجعه کانال مانش منجر شده است؛ خواستار شدند.

بیشتر جان باختگان این فاجعه از جمله یک مادر باردار و چند کودک، شهروندان عراق و افغانستان و برخی کشور‌های آفریقایی بودند.

بازماندگان شماری از قربانیان می‌گویند آنها پس از رد درخواست‌های مکررشان از سفارتخانه‌های انگلیس برای پیوستن به اعضای درجه یک خانواده خود در انگلیس، ناچار به انتخاب این راه پر خطر شدند.

این در حالی است که روزنامه دیلی میل نیز نوشت یک زن پناهجو و چند نوجوان پسر در محل اسکان پناهجویان، قربانی تجاوز جنسی شدند.

این روزنامه با انتشار این خبر افزود ابولوم اوباژ، ۲۷ ساله به جرم تجاوز جنسی به یک زن در محل اقامت پناهجویان در نزدیکی شهر ویگان، به ۹ سال زندان محکوم شد. به نوشته دیلی میل، در یک محل دیگر نگهداری پناهندگان در شرق لندن، مردی سی ساله به پسر نوجوان ۱۷ ساله‌ای تجاوز کرد.

این روزنامه نوشت در همین محل در شرق لندن که محل اسکان حدود ۴۰۰ پناهجوست، یک پسر کمتر از ۱۳ سال، بار‌ها مورد آزار جنسی قرار گرفته بود.

پیشتر برخی نهاد‌های حامی حقوق پناهجویان با انتقاد از سیاست‌های دولت در قبال پناهجویان اعلام کردند ماموران ثبت اطلاعات پناهجویان سن نوجوانان را بالاتر از آنچه هستند؛ درج می‌کنند تا در اردوگاه‌ها و مراکز نگهداری پناهجویان بزرگسال آنها را جای دهند که هزینه کمتری برای دولت داشته باشد و امکان انتقال آنها به کشور دیگر نیز فراهم شود.

در تازه‌ترین خبر‌های درز کرده معلوم شد دولت جدید انگلیس قصد دارد پناهجویان ورودی به این کشور را به کشور‌های امریکای لاتین بفرستد.

پیشتر دولت انگلیس در قراردادی با دولت کشور آفریقایی روندا تلاش کرد آنها به اردوگاه‌های اقامتی در این کشور اعزام شوند که به علت شکایت نهاد‌های مدنی و نیز حکم دادگاه حقوق بشر اروپایی ناکام ماند. دولت انگلیس عضو دادگاه حقوق بشری اروپاست و متعهد به اجرای احکام آن است.

این هفته ایوت کوپر، نماینده حزب کارگر در مجلس انگلیس با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در قبال پناهجویان گفت “در شرایطی وحشتناک، ۴ هزار پناهجو در اردوگاهی ساکن هستند که برای ۶۰۰ نفر مناسب است. شماری از خانواده‌ها هفته هاست در آن جا اسکان داده شده اند. شرایط اردوگاه، غیر انسانی، پر آشوب، مملو از بیماری‌های عفونی و خشونت است.”/واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.