در قطر حوصله‌تان سر نمی‌رود

اقدامات ویژه میزبان جام جهانی برای سرگرم شدن هواداران فوتبال در حین برگزاری تورنمنت

مسئولان قطری برنامه‌های تفریحی ویژه‌ای برای توریست‌هایی که به خاطر جام جهانی به این کشور سفر می‌کنند، در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، جام جهانی 2022 در شرایطی از روز 29 آبان‌ماه در کشور قطر شروع می‌شود که خیلی‌ها بابت شرایط میزبانی این کشور نگرانی‌هایی دارند. از آنجایی که کشور قطر از حیث جاذبه‌های گردشگری و توریستی چندان برای عموم مردم دنیا مورد توجه نیست، مسئولان این کشور تمام تمرکزشان را گذاشته‌اند تا بهترین میزبانی را داشته باشند و برنامه‌هایی ایجاد کنند تا توریست‌های حاضر در جام جهانی روزهای سختی را سپری نکنند.

انتقادها؛ از گذشته تا امروز

کشور قطر در حالی میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفت که انتقادات از این انتخاب فیفا جنجال‌های زیادی به همراه داشت. یکی از دلایلی که «سپ بلاتر» از جایگاه ریاست فیفا نیز برکنار شد، اهدای میزبانی به قطر بود، اما تلاش این کشور برای جلب رضایت اهالی فوتبال مانع از هرگونه جابه‌جایی در میزبانی همسایه ایران شد. حدود 7 سال قبل که قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 انتخاب شد، خیلی از فوتبال‌دوستان انتقاد کردند که چرا باید کشوری کوچک در قاره آسیا که از نظر شرایط سخت‌افزاری چندان امکانات خوبی ندارد میزبان جام جهانی شود. از سوی دیگر، جاذبه‌های توریستی قطر نسبت به همه کشورهایی که در گذشته میزبانی جام جهانی را برعهده داشتند، بسیار کمتر است. کشور قطر با وجود وسعت کوچک خود اما در سال‌های گذشته بیشترین تعداد استادیوم را برای برگزاری بازی‌ها فراهم و با ساخت و سازهای متعدد سعی کرد تمام امکانات ممکن را برای میزبانی از هواداران ایجاد کند.

اقدامات ویژه برای تفریح توریست‌های جام جهانی

در فاصله کوتاه باقیمانده تا جام جهانی اما نگرانی بزرگ فیفا از شرایط نه چندان مناسب کشور قطر در بحث جاذبه‌های توریستی است. اگرچه در قطر مراکز خرید فراوان می‌بینید و در بحث استفاده از سواحل هم امکانات خوبی تدارک دیده شده، اما برنامه‌های تفریحی در این کشور به اندازه‌ای نیست که پاسخ انتظار طرفداران فوتبال را بدهد. به همین دلیل قطری‌ها سعی کرده‌اند مراکز تفریحی ایجاد کنند تا تماشاگران جام جهانی به غیر از دیدن مسابقات فوتبال و بازی‌های تیم‌های محبوب خود از شرایط دیگری نیز در طول تورنمنت بهره‌مند شوند.

دعوت از خوانندگان سرشناس دنیا

مسئولان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در فاصله چند روز مانده به شروع این رقابت‌ها از برخی خوانندگان مطرح عرب و همچنین سایر کشورها دعوت کرده‌اند تا به اجرای برنامه در طول مسابقات بپردازند. قطری‌ها اسامی خوانندگانی را که قرار است در برنامه‌های تفریحی برای توریست‌ها و طرفداران فوتبال در قطر برنامه اجرا کنند، اعلام کرده‌اند. حضور چند تن از پرطرفدارترین خوانندگان برای افزایش انرژی جمعی در سطح شهر دوحه قطعی شده است تا خوانندگان عرب در کنار همتایان آمریکایی و انگلیسی خود به برگزاری برنامه برای هواداران مشغول شوند.

مکان‌های ویژه برای سرگرمی توریست‌ها

همچنین فضای بزرگی در یکی از ساحل‌های قطر برای سرگرمی‌های متنوع هوادارانی که به این کشور می‌روند در نظر گرفته شده است. بازی‌های کامپیوتری، سرگرمی‌های فوتبالی مثل پیش‌بینی بازی‌ها با اهدای جوایز و… در فضای بسیار بزرگی تعبیه شده است تا هواداران سرگرم باشند. فوتبال ۶ نفره با عنوان جام هواداران نیز برگزار می‌شود که این بازی‌ها در ورزشگاه یکی از اسپانسرهای فیفا انجام خواهد شد. به این شکل که علاقه‌مندان به انجام بازی فوتبال می‌توانند در طول بازی‌ها ثبت نام کنند و با انجام فوتبال وقت خود را به خوشی بگذرانند. همچنین فضاهای تفریحی و فرهنگی کشور قطر برای برگزاری جام جهانی از ۱۹ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۸ آبان تا ۲۷ آذر ۱۴۰۱) برقرار است و طرفداران فوتبال می‌توانند از امکانات موجود استفاده کنند.

قطر سربلند بیرون می‌آید؟

به نظر می‌رسد قطری‌ها با هزینه بسیار سعی کرده‌اند امکانات مناسبی در بحث میزبانی برای توریست‌هایی که به دوحه سفر می‌کنند در نظر بگیرند. آنها سعی دارند همه کار برای گذراندن اوقات خوش توسط توریست‌ها در قطر انجام بدهند تا دلخوری‌ای پدید نیاید. از این رو، فیفا نیز امیدوار است بهترین میزبانی را از کشور غرب آسیایی عضو خود ببیند تا انتقادها فروکش کند. بدون شک سربلند بیرون آمدن قطری‌ها از این آزمون سخت می‌تواند شرایط را برای اعطای میزبانی‌های بعدی به کشورهای آسیایی در تورنمنت‌های آینده مهیا کند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.