امیرعبداللهیان؛کاخ سفید برای تغییر نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند

وزیر امور خارجه کشومان تصریح کرد: نیت کاخ سفید بر ما پوشیده نیست که همواره در ۴۳ سال گذشته برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه کشومان در حاشیه نشست گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به اظهارات ضدایرانی اخیر بایدن گفت: آقای بایدن پاسخش را در اظهارات دیروز آقای دکتر رئیسی دریافت کرد و مقامات آمریکایی بلافاصله پس از اظهارات نسنجیده او، این موضع را اصلاح و اعلام کردند که آمریکا چنین موضعی ندارد.

او افزود: بار‌ها در مذاکرات هسته‌ای هم این موضوع به صراحت به طرف آمریکایی گفته شده است که رفتارشان صادقانه و مبتنی بر رفع مشکل نیست بلکه همواره اهداف پنهانی را برای پیگیری منافع شان در منطقه دنبال می‌کنند و به فکر ملت‌ها در منطقه نیستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: برای ما کاملا روشن است که در دو دهه گذشته اآمریکایی‌ها در عراق، افغانستان و برخی کشور‌ها چه اقدامی انجام دادند. آنان این نیت را داشتند و از مدت‌ها پیش گفته بودند که پلان بی را پیگیری می‌کنند.

امیرعبداللهیان گفت: آن چه را که ملت عزیز ما در ۴۰ و چند روز گذشته شاهد بودند همان پلان بی بود که اآمریکایی‌ها می‌خواستند دنبال کنند و بحمدالله در این مسیر با بصیرت ملت و هدایت مقام معظم رهبری شکست خوردند.

او همچنین درباره نشست دوستان منشور ملل متحد در تهران گفت: این نشست که امروز با حضور ۱۸ نفر از معاونان وزرای خارجه کشور‌های عضو در تهران برگزار می‌شود با این هدف اصلی است که برای مقابله با یکجانبه گرایی و تحریم‌های ناعادلانه برخی از کنشگران غربی، پیامی قوی به جامعه جهانی بدهند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.