خطر تعلیق، بیخ‌ گوش دوچرخه‌سواری ایران

اداره یک‌ساله فدراسیون بدون رئیس گریبان ورزش محبوب را می‌گیرد؟

اداره فدراسیون دوچرخه‌سواری بدون رئیس و با سرپرست با برخورد جدی اتحادیه جهانی مواجه شده؛ حالا شاید ورزش محبوب ایران تعلیق شود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، برگزار نشدن انتخابات ریاست بسیاری از فدراسیون‌ها در ماه‌های گذشته یکی از بحث‌های مهم ورزش کشور بوده است؛ حالا کار به جایی رسیده که 11 فدراسیون اکنون بدون رئیس و با سرپرست اداره می‌شوند و مدت ریاست یک فدراسیون دیگر هم به پایان رسیده است.

برگزار نشدن انتخابات فدراسیون‌ها حالا کم‌کم دردسرساز می‌شود و در اولین اقدام، گریبان دوچرخه‌سواری را گرفته است. انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری مانند بسیاری از فدراسیون‌های دیگر روندی فرسایشی پیدا کرده و وزارت ورزش و جوانان هر بار خبر از تعویق انتخابات و تاریخ جدید برای برگزاری مجمع می‌دهد. این فدراسیون بیش از یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود و همین امر باعث هشدار جدی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به ایران شده است.

نامه هشدارآمیز اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری

تعلل وزارت ورزش برای برگزاری انتخابات به جایی رسید که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری با ارسال نامه‌ای تلویحا به ایران هشدار داد تا هرچه زودتر انتخابات را برگزار و رئیس جدید را مشخص کند. نامه هشدار اتحادیه جهانی حالا باعث شده تا اتفاقات با تب و تاب بیشتری برای انتخاب رئیس فدراسیون دنبال شود. البته در کنار همه این مسائل، اساسنامه فدراسیون هم تأیید شده، ولی نه تنها زمان برگزاری مجمع انتخاباتی مشخص نیست، بلکه حتی فهرست نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده اعلام نشده است!

رسول هاشم کندی اسدی، محمود ترابی گودرزی، افشین داوری، علی دادگر، محمد صانعی، محمد بابایی، سید رضا میرابوطالبی، حمیدرضا پارسی‌منش، بهمن محمدرضایی و عبدالرحمن قاسمی ۱۰ نامزدی به شمار می‌روند که برای حضور در مجمع انتخاباتی منتظر تأیید صلاحیت نهایی هستند.

واکنش سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری

رسول هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری در پاسخ به این سوال که چرا انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری برگزار نمی‌شود، گفته است: «تمامی تمهیدات لازم برای این انتخابات در نظر گرفته شده و منتظر هستیم با اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت‌شده این انتخابات را برگزار کنیم.»

او ادامه داد: «ما هم منتظر هستیم تا با اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت‌شده، این انتخابات را در کوتاه‌ترین زمان برگزار کنیم تا وضعیت فدراسیون مشخص شود. تمامی تمهیدات لازم برای این انتخابات در نظر گرفته شده و هر زمان که اسامی از سوی نهادهای ذیربط اعلام شود در مدت زمان ۲۰ روز انتخابات را برگزار خواهیم کرد.»

همچنین محمود وفایی، سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری، با این جملات توضیحاتی درباره برگزار نشدن انتخابات ارائه کرده است: «ما نتیجه انتخابات کمیسیون‌ ورزشکاران، مربیان و داوران را به همراه اسامی نامزدهایی که تأیید مدیریتی شده بودند، به اتحادیه جهانی اعلام کردیم و دو روز قبل نیز آنها در نامه‌ای از ما خواستند زمان برگزاری مجمع انتخاباتی را به آنها اعلام کنیم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا ناظری از طرف اتحادیه قرار است در مجمع حاضر شود، یا خیر، گفت: «هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند و مشخص نیست نماینده‌ای حضور پیدا می‌کند یا نه.»

خطر تعلیق وجود دارد

با این تفاسیر، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری باید هرچه سریع‌تر برای برگزاری انتخابات اقدام کند. بدون شک ادامه روند کنونی به صلاح ورزش محبوب ایران نیست، چراکه با توجه به نامه هشدارآمیز اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، در صورتی که طی روزهای آینده انتخابات فدراسیون برگزار نشود، چه بسا این ورزش با خطر تعلیق مواجه شود؛ موضوعی که هیچ کدام از اعضای وزارت ورزش نمی‌خواهند رخ بدهد و به همین دلیل محکوم به برگزاری انتخابات هستند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.