تولید بیش از 9 میلیون عدد دارو درهلال احمر

علیرضا عسکری با اشاره به این که هلال احمر با تمام توان در زمینه تامین دارو فعال است،از تولید بیش از 9 میلیون عدد دارو در 12 روز ابتدایی آبان ماه خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در خصوص تولیدات مجموعه گفت: شرکت داروسازی سها در 12 روز ابتدایی آبان ماه سال جاری بالغ بر 90 هزار عدد قرص استامینوفن، یک میلیون و 149 هزار و 600 عدد کاپتوپریل و یک میلیون و 501 هزار قرص کتوتیفن تولید کرده و توانسته قسمت مهمی از نیاز جامعه درمانی کشور را برطرف کند.

او افزود: علاوه براین در همین بازه زمانی یک میلیون و 631 هزار عدد کپسول آسیفن، یک میلیون و 492 هزار عدد کپسول امپرازول و بالغ بر 452 هزار عدد ایبوپروفن در شرکت داروسازی سها تولید شده است.

عسکری ادامه داد: هلال احمر تلاش می کند تا با شناخت نیاز جامعه در مسیر تولید هدفمند دارو قرار گیرد و یاری رسان سیستم بهداشت و درمان کشور باشد و بر همین اساس شربت مگنی میلک به تعداد 130 هزار عدد، قرص فینوپروست به تعداد 2 میلیون و 390 هزار عدد و قرص فیناگرو به تعداد 463 هزار عدد تولید شده است.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در مجموع در 12 روز ابتدایی آبان ماه در شرکت داروسازی سها هلال بالغ بر 9 میلیون و 300 هزار عدد دارو تولید شده است و تلاش می شود تا این روند به شکل مطلوبی تداوم داشته باشد تا نیازهای دارویی کشور هر چه سریع تر برطرف شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.