دستکش این چند نفر از طلاست

در ستایش‌ دروازه‌بان‌های فوتبال ساحلی که همیشه بهترینند

جدا از عملکرد درخشان تیمی در فوتبال ساحلی، تاثیرگذاری دروازه‌بان‌های ایران در طول سالیان گذشته را نمی‌توان کتمان کرد.

به گزارش شهروندآنلاین، چند سال بعد از خداحافظی پیمان حسینی، مرد پرافتخار فوتبال ساحلی، تیم ملی این رشته همچنان به داشتن گلرهای تراز اول می‌بالد.

یکی از عوامل اصلی موفقیت فوتبال ساحلی ایران در سالیان گذشته را می‌توان داشتن دروازه‌بان‌های خوب دانست. پستی که در فوتبال ساحلی بسیار سخت‌تر از فوتبال و حتی فوتسال محسوب می‌شود. دروازه‌بانی در فوتبال ساحلی با توجه به بزرگ‌تر بودن دروازه این رشته ورزشی نسبت به فوتسال و شرایط ماسه‌ای زمین و پله‌شدن اکثر توپ‌ها، کاری به مراتب دشوار است.

گلرهای فوتبال ساحلی ممکن است با توجه به غیرقابل پیش‌بینی بودن ضرباتی که به سمت‌شان می‌آید، با هر اتفاقی دچار اشتباه شوند و همین اشتباهات به ضرر تیم آنها می‌شود. در تیم ملی فوتبال ساحلی ایران تا جایی که ذهن‌مان یاری می‌کند همواره شاهد قدرت‌نمایی گلرهای خوبی بوده‌ایم. پیمان حسینی، مرد پرافتخار ساحلی ایران که جام‌های زیادی را در این عرصه کسب کرد و بارها بهترین دروازه‌بان آسیا و ایران شد، حالا چند سالی است از دنیای ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرده است. شاید بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال ساحلی تصور می‌کردند در غیاب پیمان حسینی پست دروازه تیم ملی دچار لغزش شود، اما نه تنها این اتفاق رخ نداده که شاهد درخشش جایگزین‌های او هستیم.

بهزادپور، جانشین خلف مستر پیمان

دروازه‌بانی که جایزه بهترین گلر جام بین قاره‌ای 2022 را از آن خود کرد، کسی نیست جز حمید بهزادپور؛ گلری 35 ساله که چند سال ذخیره پیمان حسینی بود و کمتر او را در میادین مشاهده می‌کردیم. بهزادپور اما بعد از خداحافظی حسینی، به دروازه‌بان شماره یک فوتبال ساحلی ایران تبدیل شد و در ترکیب این تیم خوش درخشید. او پنج‌بار با تیم ملی فوتبال ساحلی ایران قهرمان جام بین قاره‌ای شده و دو بار عنوان بهترین گلر این تورنمنت در سال‌های 2018 و 2022 را از آن خود کرده است. بهزادپور همچنین به عنوان دروازه‌بان در تیم منتخب فوتبال ساحلی جهان در سال 2019 هم قرار گرفت. این دروازه‌بان یزدی یکی از لژیونرهای ورزش ایران هم محسوب می‌شود و چند سالی است در تیم لوکوموتیو مسکو توپ می‌زند.

آینده از آن میرجلیلی است

در کنار حمید بهزادپور، اما در جریان مسابقات جام بین قاره‌ای 2022 با یک دروازه‌بان دیگر هم آشنا شدیم که استعدادی ناب در این عرصه دارد. نام سیدمهدی میرجلیلی را کمتر در فوتبال ساحلی شنیده بودیم. او اگرچه در بازی با پا روی ماسه تبحر خاصی دارد، اما اگر اخبار مربوط به رشته فوتوالی را دنبال کرده باشید قطعا با میرجلیلی آشنایی دارید. (فوتوالی رشته‌ای شبیه به والیبال ساحلی است که با پا بازی می‌شود.)

میرجلیلی یکی از اعضای تیم ملی فوتوالی ایران است که جزو بهترین تیم‌ها در عرصه جهانی است. او چند ماه قبل در لیگ فوتوالی نیز به عنوان عضو تیم پیکان، جام قهرمانی ایران در این رشته را به دست آورد و با این سابقه خوب به عضویت تیم ملی فوتبال ساحلی ایران درآمد. گل زیبایی که میرجلیلی به عنوان دروازه‌بان دوم ایران در جام بین قاره‌ای وارد دروازه تیم آمریکا کرد در ذهن هواداران فوتبال ساحلی هست؛ حالا او به عنوان بازیکنی که عضو دو تیم ملی ایران محسوب می‌شود، به عنوان یکی از استعدادهای ناب فوتبال ساحلی در بحث دروازه خود را معرفی کرده و به نوعی نگرانی‌ها برای دوران بعد از خداحافظی بهزادپور را از بین برده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.