رئیس کمیسیون آموزش مجلس: نظام آموزشی کشور نیازمند تحول در حوزه محتواست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است باید برای مهارت‌افزایی در نظام آموزشی کشور از ظرفیت استارت‌آپ‌ها استفاده شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای مهارت‌افزایی در نظام آموزشی کشور از ظرفیت استارت‌آپ‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه اکنون سیستم فرهنگی در نظام آموزش کشور تغییر بزرگی کرده، ولی به غیر از حوزه‌های اخلاقی تحول دیگری به‌ویژه در حوزه محتوا در نظام آموزشی کشور رقم نخورده است.

او بیان کرد: «دانش‌آموزان و به‌خصوص خردسالان در دوران مهدکودک‌ها همچون گنجینه‌ای برای کشور هستند. شخصیت دانش‌آموزان در ۱۲ سال دوران تحصیل شکل می‌گیرد و باید با برنامه‌ریزی نیروی انسانی مفیدی را برای کشور تربیت کنیم.»

منادی سفیدان عنوان کرد: «مجلس با تصویب قانون رتبه‌بندی شرایطی را فراهم کرده است که حقوق معلمان تا حد قابل توجهی افزایش یابد. معتقدیم معلمان کارمند نیستند و حرفه‌ آنها جایگاه ویژه‌ای دارد. طبق این قانون هر معلم پنج سال یکبار رتبه‌بندی می‌شود و به همین دلیل معلمان می‌کوشند رتبه‌شان افزایش یابد.»

او خاطرنشان کرد: «دانش‌آموزی که پس از کنکور وارد دانشگاه می‌شود، در حقیقت از محیطی که سال‌ها آموزش دیده است، به رودخانه‌ای وارد می‌شود که بستر توسعه آن شرکت‌های دانش‌بنیان است. اکنون به تدبیر مقام معظم رهبری بیش از ۸هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد و برای ۴۰۰هزار نفر اشتغال ایجاد شده است. مجلس برای حمایت از این مجموعه‌های خلاق قانون حمایت دانش‌بنیان را تصویب کرده و یکی از مهم‌ترین نکات این قانون معافیت مالیاتی است.»

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مجلس همچنین حمایت مالی مستقیم از تعدادی از مدارس کشور می‌کند و تسهیلاتی که به این مدارس پرداخت می‌شود برای گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور به‌کارگیری شده است. موضوع حائز اهمیت دیگر مهارت‌افزایی است که با همراهی استارت‌آپ‌ها در این زمینه آموزش‌های خوبی به دانش‌آموزان داده می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.