پوشش بیمه‌ای غربالگری سرطان‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: غربالگری سرطان‌ها تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و متخصصانی که در نظام ارجاع، غربالگری سرطان کولون (سرطان روده) را انجام دهند، طبق مصوبه هیات دولت، مشوق‌هایی از سازمان‌های بیمه دریافت می‌کنند.

به گزارش شهروند آنلاین از وبدا، کوروش اعتماد افزود: اجرای برنامه غربالگری و خدمات کمردرد نیز در دستور کار دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت قرار دارد.

غربالگری پوکی استخوان زنان بالای ۵۰ سال

اعتماد از آغاز برنامه غربالگری پوکی استخوان زنان بالای ۵۰ سال که به عنوان رکن خانواده از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند، خبر داد و گفت: تشخیص، غربالگری و درمان پوکی استخوان این زنان،پیش از این فقط توسط متخصصان انجام می‌شد اما اکنون مطابق تجویز سازمان بیمه سلامت، پزشکان عمومی که در مسیر ارجاع قرار دارند نیز می‌توانند تشخیص دانسیتومتری (سنجش تراکم استخوان) را انجام دهند. این اقدام موجب افزایش دسترسی و کاهش هزینه‌ها شده است.

او اظهارداشت: مطالعات اولیه نشان می‌دهد از ۱۰ سال پیش که غربالگری شنوایی در کشور شروع شد، میزان مراجعه دانش‌آموزان به مراکز آموزشی ویژه ناشنوایان کاهش یافته و این اتفاق یکی از دستاوردهای بسیار بزرگ غربالگری ناشنوایان است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.