انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، آزمونی تازه برای دموکراسی آمریکایی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 7 نوامبر 2022

دوشنبه، 7 نوامبر 2022، تحولات اجلاس آب‌وهوای COP27 در مصر مرکز توجه چندین روزنامه خارجی است. انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا هم موضوع گزارش اصلی واشینگتن‌پست است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، گاردین و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

تحولات اجلاس آب‌وهوای COP27 در مصر مرکز توجه چندین روزنامه خارجی است. همزمان با برگزاری نشست اقلیمی COP27 در مصر در روز دوشنبه، روزنامه دیلی‌تلگراف گزارش داد که بریتانیا با حمایت از گفت‌وگوها در مورد این موضوع، در را برای پرداخت «غرامت تغییرات آب و هوایی» به کشورهای در حال توسعه باز کرده است. این گزارش می‌گوید که تعدادی از کشورها برای پرداخت غرامت از سوی کشورهای ثروتمندتر که مسئول بیشتر آلودگی‌ جهان هستند، تلاش می‌کنند.

گاردین

تصویر اصلی گاردین با این توضیح آمده: «مونا سیف، خواهر علاء عبدالفتاح، دیروز شمع در دست، بیرون از داونینگ استریت.» تحصن خواهر این زندانی مقابل دفتر نخست‌وزیری بریتانیا همزمان با برگزاری کنفرانس آب‌وهوایی COP27در مصر انجام شده است. (علاء عبدالفتاح، زندانی سیاسی برجسته مصری است که در زندانی در مصر در اعتصاب غذاست و بستگانش درباره وخامت حالش هشدار داده‌اند. او چهره برجسته انقلاب ۲۰۱۱ مصر است که منجر به سرنگونی دولت حسنی مبارک شد. علاء، شهروند بریتانیایی-مصری، همچنین از مخالفان سرسخت رژیم عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری فعلی مصر است.)

واشینگتن‌پست

«آزمونی تازه برای دموکراسی آمریکایی» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «انتخابات میان‌دوره‌ای، دموکراسی آمریکا را پس از اینکه دو سال به‌شدت مورد انتقاد بوده، در معرض آزمونی جدید قرار می‌دهد. امتناع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از پذیرفتن نتیجه  انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، همچنان سیستم را پیش از انتخابات روز سه‌شنبه (هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۱) تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دولت‌های محلی تدابیری اندیشیده‌اند و برای محافظت از ساختمان‌هایی که آرا در آنها شمارش می‌شود، از نیروهای پلیس کمک گرفته‌اند. مقامات انتخاباتی واکنش‌های سریعی در رسانه‌های اجتماعی به ادعاهای نادرست تقلب در آرا آماده کرده‌اند؛ و یک گروه حقوق بشر که معمولا بر دموکراسی های شکننده خارج از کشور متمرکز است، توجه خود را به ایالات متحده معطوف کرده است و از نامزدها می‌خواهد که متعهد شوند به نتایج احترام می‌گذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.