اتصال آزادراه تهران – شمال به مازندران تا پایان سال

رئیس بنیاد مستضعفان از پیشرفت ۸۹ درصدی باند رفت منطقه دو آزادراه تهران- شمال خبر داد و گفت: آزادراه تهران- شمال تا ‌پایان سال به مازندران وصل می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، «پرویز فتاح» روز سه شنبه بعد از بازدید از روند پیشرفت فیزیکی منطقه دو آزادراه تهران- شمال در جمع خبرنگاران گفت: عملیات ساخت در کل منطقه دو آزادراه به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده است. ۲۲ کیلومتر از باند رفت منطقه دو اکنون به پیشرفت ۸۹ درصدی رسیده ‌که ۱۸ کیلومتر آن تونل و پل است.

او وعده داد که تا پایان سال عبور ایمن مردم از این منطقه فراهم شود و با افتتاح باند رفت، آزادراه تهران- شمال به مازنnران متصل شود. عملیات ساخت ۲۲ کیلومتر باند رفت به همراه تونل البرز در این منطقه ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برداشته است.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد که این پروژه با تکنولوژی و پیمانکار ایرانی درحال پیشروی است و خرید تجهیزات و جت‌فن‌ها و سایر تجهیزات نیز به موقع انجام شده است.

فتاح درباره سهم پرداختی دولت در ساخت منطقه دو گفت: بنیاد، شرایط دولت را درک می‌کند، ضمن اینکه کسری تامین اعتبار دولت را پر می‌کنیم و نگرانی از بابت توقف‌ پروژه وجود ندارد. دولت قول تامین اعتبار را داده است و پیش تر نیز از اراضی در اختیار در اطراف منطقه یک آزادراه به صورت تهاتر، سهم آورده خود را تکمیل کرده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص توقف افزایش نرخ عوارض آزادراهی نیز گفت: تصمیم گیرنده برای تعیین نرخ عوارض دولت است و ‌ما نمی‌توانیم در این باره تصمیم گیری کنیم.

او افزود:‌ با این حال درآمدهای آزادراهی خرج نگهداری و توسعه آزادراه وهمچنین خرج محرومان می‌شود و تعهد دولت است تا عوارض آزادراهی تعیین و پرداخت شود.

سهم مالی دولت در آزادراه تهران- شمال چگونه پرداخت شد؟

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه‌کرد: دولت در منطقه ۲۲ تهران اراضی را به عنوان سهم خود به جای آورده نقدی به بنیاد پرداخت کرده است. همچنین بر اساس مصوبه مجلس، دولت زمین‌هایی که قابلیت ساخت مسکن دارد را به بنیاد می‌دهد و تصمیم ما این است که مجدد زمین‌ها را برای ساخت مسکن به دولت بازگردانیم.

فتاح تاکید کرد: پروژه آزادراه تهران-شمال مانعی که به تحریم یا تامین منابع مربوط شود، ندارد و یکی از پروژه‌های فعال کشور است. ما تاکید داریم که این منطقه از آزادراه را تا شب عید به مرحله عبور ایمن و بهره‌برداری برسانیم.

او اضافه کرد: علاوه بر ۱۱ هزار میلیارد تومانی که به قیمت روز هزینه ساخت منطقه ۲ شده است، همین رقم که طلب ما از دولت را هم دربرمی‌گیرد برای تکمیل این منطقه نیاز است که بنیاد مستضعفان به عنوان سرمایه‌گذار پروژه، اعتبار را تامین خواهد کرد.

مذاکره با چینی‌ها برای سرمایه گذاری در منطقه سوم آزادراه تهران- شمال

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین درباره ساخت قطعه سوم آزادراه تهران- شمال به خبرنگاران گفت: ظاهرا دولت با چینی‌ها برای ساخت منطقه سوم مذاکراتی داشته است تا منطقه سوم آزادراه تهران- شمال با فاینانس چینی ساخته شود.

به گزارش ایرنا، باند رفت منطقه دو آزادراه تهران- شمال سومین اولویت دولت در تکمیل پروژه‌های آزادراهی است؛ در این صورت مردم می‌توانند از طریق این آزادراه تا پل زنگوله واقع در استان مازندران و به صورت چهارخطه عبور کنند. همزمان فعالیت عمرانی در باند برگشت این آزادراه درحال انجام است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.