توهین به مسلمانان سوءاستفاده‌ فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است

ظریف: مسلمانان، قربانیان اصلی «فرقه نفرت» [وهابیت] هستند

وزیر امور خارجه تاکید کرد: توهین به ۱.۹ میلیارد مسلمان – و مقدسات آنها- به واسطه جنایات شنیع افراط‌گرایان، سوءاستفاده‌ای فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است.

شهروند آنلاین: به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «مسلمانان، قربانیان اصلی «فرقه نفرت» [وهابیت] هستند؛ فرقه‌ای که رژیم‌های استعمارگر به آن‌ قدرت بخشیدند و توسط عمالشان به همه‌جا صادر کردند.»

وی ادامه داد: «توهین به ۱.۹ میلیارد مسلمان- و مقدسات آنها- به واسطه جنایات شنیع این افراط‌گرایان، سوءاستفاده‌ای فرصت‌طلبانه از آزادی بیان است. این‌چنین اقداماتی تنها بر آتش افراط‌گرایی می‌دمد.»

نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» طی روزهای گذشته کاریکاتورهای توهین‌آمیزی را نسبت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) منتشر کرد که با حمایت رئیس‌جمهور فرانسه همراه شد.

«امانوئل مکرون» رییس‌جمهور فرانسه یکشنبه ‌شب در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه‌ای صلح‌جویانه به همه تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما گفتار نفرت‌پراکنانه را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگوی عقلانی دفاع می‌کنیم. ما همیشه در طرف کرامت انسانی و ارزش‌های جهان شمول خواهیم ماند.

مکرون پس از قتل یک معلم تاریخ در پاریس که تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) را در کلاس‌های درس به نمایش می‌گذاشته، ضمن حمایت از انتشار چنین تصاویری، به بهانه آزادی بیان تاکید کرد که کشورش به پشتیبانی از انتشار این تصاویر ادامه خواهد داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.