آخرین وضعیت ذخیره مخازن تامین کننده آب شرب تهران

مدیر بهره برداری تاسیسات آبی استان تهران گفت: ۶۰ درصد تهرانی‌ها هنوز رعایت الگوی مصرف آب را نمی‌کنند، درحالی که ذخیره مخازن آب تهران به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است.

به گزارش شهروند آنلاین، ملکوتی افزود: الگوی مصرف ما 14 متر مکعب برای یک ماه است. کسانی که بالای این الگوی آب مصرف می کنند 60 درصد هستند که حجم قابل توجهی از آب شرب را در اختیار دارند. با توجه به محدودیت منابع آبی تهران مشترکان پر مصرف آب شرب خود را مدیریت کنند تا با اعمال محدودیت از طرف سازمان آب مواجه نشوند.

او تصریح کرد : منابع سدهای آب تهران با بارش هایی در فصل پاییز و زمستان و بهار تغذیه می شوند با بروز خشکسالی پی در پی شاهد کاهش حجم این مخازن هستیم که این حجم برای استان تهران برابر با 80 میلیون متر مکعب نسبت به پارسال است.

ملکوتی تاکید کرد: بارشهای کنونی فصل پاییز تاثیری در ذخیره سازی نداشته است. چون حجم و ریزش قابل توجهی نداشتیم و از مردم تقاضا می کنیم سرانه مصرف در شهر تهران که 230 لیتر در طول شبانه روز است به 130 لیتر به وضعیت استاندارد کاهش دهند و با به کارگیری روش های مدیریت آب مصرفی خود را کنترل کنند تا بتوانیم به خدمات مستمر خود برای شهروندان ادامه بدهیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.