مجلس نمایندگان امریکا سهم کدام حزب می شود؟

آینده دموکرات‌ها در سایه نارضایتی بالای اقتصادی رأی‌دهندگان آمریکایی به‌شدت مبهم است

رأی‌دهندگان آمریکا در حالی رأی‌های زودهنگام خود را به صندوق‌ها می‌اندازند که نامزدها در آخرین لحظه تلاش می‌کنند حمایت‌ها را در انتخابات میان‌دوره‌ای که کنترل مجلس نمایندگان و سنا را تعیین می‌کند، برای خود جلب کنند. دموکرات‌ها در تلاش هستند تا در دو سال آخر دوره اول ریاست‌جمهوری جو بایدن به اکثریت خود در کنگره بچسبند. جمهوری‌خواهان از سوی دیگر برای به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان آماده هستند، در حالی که رقابت برای کنترل سنا فشرده به نظر می‌رسد.

راضیه زرگری_شهروندآنلاین؛ آمریکا سه‌شنبه مصادف با هشتم نوامبر با انتخابات سرنوشت‌ساز دو مجلس کنگره روبه‌رو است؛ سنا و مجلس نمایندگان. این در حالی است که به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان آمریکایی شانس زیادی برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان ایالات متحده دارند، در عین حال امید بیشتر دموکرات‌ها به حفظ اکثریت در سناست.

به گزارش CNBC، از دست رفتن کنترل مجلس نمایندگان و تشکیل یک مجلس جمهوری‌خواه برای منحرف‌کردن اکثر قوانینی که جو بایدن و دموکرات‌های همکارش می‌خواهند وضع کنند، کافی است و احتمالا موجی از تحقیقات جدید کنگره در مورد دولت بایدن را به جریان بیندازد.

در این انتخابات که عنوان «میان‌دوره‌ای» به آن اطلاق می‌شود و زمان آن دو سال پس از انتخابات ریاست‌جمهوری است، یک‌سوم کرسی‌های سنا و تمام کرسی‌های مجلس نمایندگان به رأی گذاشته می‌شوند. انتخابات میان‌دوره‌ای امسال هم از آن‌رو اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده که برتری کنونی دموکرات‌ها بر کنگره به مویی بند است و با از دست رفتن محتمل این اکثریت شکننده، برنامه سیاسی باقیمانده رئیس‌جمهوری دموکرات آمریکا در معرض خطر قرار می‌گیرد.

رأی‌دهندگان آمریکا در حالی رأی‌های زودهنگام خود را به صندوق‌ها می‌اندازند که نامزدها در آخرین لحظه تلاش می‌کنند حمایت‌ها را در انتخابات میان‌دوره‌ای که کنترل مجلس نمایندگان و سنا را تعیین می‌کند، برای خود جلب کنند. دموکرات‌ها در تلاش هستند تا در دو سال آخر دوره اول ریاست‌جمهوری جو بایدن به اکثریت خود در کنگره بچسبند. جمهوری‌خواهان از سوی دیگر برای به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان آماده هستند، در حالی که رقابت برای کنترل سنا فشرده به نظر می‌رسد.

سه‌شنبه، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان ایالات متحده، ۳۵ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا و ۳۶ کرسی فرمانداری ایالات متحده از مجموع ۵۴ فرمانداری به رأی گذاشته شدند.

تعیین تکلیف سرنوشت کنگره آتی تا یک ماه طول می‌کشد

انتظار می‌رود ده‌ها مورد از رقابت‌ها در سراسر ایالات متحده بسیار نزدیک پیش بروند. کارشناسان می‌گویند که ممکن است مشخص‌شدن اینکه کدام حزب درنهایت کنترل کنگره آمریکا را به دست بگیرد، تا یک ماه به طول انجامد. معمولا اولین نتایج از رأی‌های پستی به دست می‌آید که غالبا به نفع دموکرات‌هاست. برخی ایالت‌ها هم شمارش رأی حضوری را اولویت قرار می‌دهند که معمولا به نفع جمهوری‌خواهان تمام می‌شود.

در این میان این احتمال وجود دارد که موج گسترده حمایت جمهوری‌خواهان موجب شود تا ساعاتی پس از بسته‌شدن شعب اخذ رأی، اعلام پیروزی صورت بگیرد، اما با توجه به اینکه انتظار می‌رود ده‌ها رقابت شانه‌به‌شانه پیش رود و در ایالت‌های کلیدی مانند پنسیلوانیا شمارش برگه‌های رأی روزها طول بکشد، کارشناسان می‌گویند احتمال زیادی وجود دارد که آمریکایی‌ها بدون اینکه بدانند چه طرفی پیروز شده، شب را صبح کنند.

رأی‌دهندگان آمریکا در حالی رأی‌های زودهنگام خود را به صندوق‌ها می‌اندازند که نامزدها در آخرین لحظه تلاش می‌کنند حمایت‌ها را در انتخابات میان‌دوره‌ای که کنترل مجلس نمایندگان و سنا را تعیین می‌کند، برای خود جلب کنند. دموکرات‌ها در تلاش هستند تا در دو سال آخر دوره اول ریاست‌جمهوری جو بایدن به اکثریت خود در کنگره بچسبند. جمهوری‌خواهان از سوی دیگر برای به‌ دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان آماده هستند، در حالی که رقابت برای کنترل سنا فشرده به نظر می‌رسد.

آخر هفته شلوغ بایدن در نیویورک و پنسیلوانیا

رئیس‌جمهوری آمریکا آخر هفته شلوغی را در مبارزات انتخاباتی برای دموکرات‌ها در رقابت‌های تنگاتنگ در نیویورک و پنسیلوانیا سپری کرد، جایی که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق برای کمک به جان فترمن، نامزد سنا در تنگاتنگ رقابت با بهترین رقیب جمهوری‌خواهش، دکتر مهمت اوز، به آن پیوست.

بایدن در جمع هیاهوی جمعیت زیاد در دانشگاه تمپل در کنکاش آشکار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق که در طرفداری از اوز در خارج از پیتسبورگ مبارزات انتخاباتی می‌کرد، گفت: «صدای این جمعیت خیلی بلند است، فکر می‌کنم آنها می‌توانند صدای ما را در لاتروب بشنوند.»

ترامپ مشتاق است که برنامه‌های سومین نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری را آغاز کند و حتی لیست اولیه دستیاران بالقوه‌اش هم در حال حاضر منتشر شده است. سخنان ترامپ در پایان یک سخنرانی بیش از 90 دقیقه‌ای، علیه دموکرات‌ها، قضاتی که در پرونده‌هایی علیه خانواده او رأی منفی داده‌اند و مهم‌تر از همه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا انتقادات بسیاری عنوان کرد. سخنگوی ترامپ به سوال CNBC برای تایید اینکه رویداد 15 نوامبر او یک کارزار انتخاباتی خواهد بود، پاسخ نداد.

روز یکشنبه، بایدن به نفع کتی هوچول، فرماندار دموکرات نیویورک که با رقابت تنگاتنگ غیرمنتظره‌ای با لی زلدین، نماینده جمهوری‌خواه ایالات متحده مواجه است، کارزار انتخاباتی راه انداخت. رئیس‌جمهوری اسبق، بیل کلینتون نیز روز شنبه به همراه چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و اریک آدامز، شهردار نیویورک، با هوچول در بروکلین کارزار انتخاباتی داشتند.

رأی‌دهندگان تاکنون بیش از 42 میلیون رأی در انتخابات میان‌دوره‌ای عصر دوشنبه به صندوق انداخته‌اند. مقامات انتخاباتی و دادستان‌های ایالات متحده به‌دقت نظرسنجی‌ها را زیر نظر خواهند داشت تا از هرگونه نشانه‌ای از ارعاب رأی‌دهندگان در روز سه‌شنبه جلوگیری شود.

اعلان بزرگ ترامپ در 15 نوامبر

رویدادهای مهم سیاسی آمریکا این روزها در حالی اتفاق می‌افتد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اعلام کرده روز 15 نوامبر در استراحتگاه مار-آ-لاگو، جایی که انتظار می‌رود به‌طور گسترده کمپین ریاست‌جمهوری 2024 خود را در آنجا راه‌اندازی کند، «اعلان بزرگی» خواهد داشت. ترامپ در یک گردهمایی  با عنوان نجات آمریکا در وندالیا، اوهایو در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای گفت: «من قرار است روز سه‌شنبه، 15 نوامبر در مار-آ-لاگو در پالم بیچ، فلوریدا، اعلامیه بسیار بزرگی را بگویم. ترامپ مشتاق است که برنامه‌های سومین نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری را آغاز کند و حتی لیست اولیه دستیاران بالقوه‌اش هم در حال حاضر منتشر شده است. سخنان ترامپ در پایان یک سخنرانی بیش از 90 دقیقه‌ای علیه دموکرات‌ها، قضاتی که در پرونده‌هایی علیه خانواده او رأی منفی داده‌اند و مهم‌تر از همه، جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا انتقادات بسیاری عنوان کرد. سخنگوی ترامپ به سوال CNBC برای تایید اینکه رویداد 15 نوامبر او یک کارزار انتخاباتی خواهد بود، پاسخ نداد.

با نزدیک‌ترشدن ترامپ به آغاز رسمی رقابت‌های ریاست‌جمهوری 2024، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او از حمایت بی‌نظیر در میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه برخوردار است. ترامپ همچنین با بیش از 60میلیون دلار نقدینگی که از محل انجمن‌هایی مثل Save America و عملیات جمع‌آوری آنلاین کمک‌های مالی هنگفت از پایگاه جمهوری‌خواهان دارد، وارد رقابت خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.