ترمیم پوست سوخته با کشت سلول

دانشیار گروه جراحی پلاستیک و ترمیم دانشگاه علوم پزشکی ایران از انجام عمل ترمیم پوست بیماران سوختگی از طریق کشت سلول برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ دکتر مصطفی ده مرده‌ای گفت: ترمیم پوست سوخته از طریق کشت سلول و روش سلول درمانی نخستین بار در کشور دیروز سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ در مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی شهید مطهری انجام شد.

دانشیار گروه جراحی پلاستیک و ترمیم دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه عمل جراحی امروز مربوط به بیماری با سوختگی ۵۰ درصد است، افزود: امیدوارم با نتایج خوب به دست آمده، بیماران با درصد سوختگی بالا هم از این روش بهره‌مند شوند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی شهید مطهری ادامه داد: روش سلول درمانی برای بیمارانی کاربرد دارد که پوست خود فرد برای درمان قابلیت ندارد.

دکتر ده مرده‌ای گفت: همزمان با پیشرفت‌های حوزه سلول درمانی، با حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اقدامات خوبی در مرکز جامع سلول‌های بنیادی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به کشت سلول روی بیماران دچار آسیب‌های سوختگی اشاره کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه کشت سلول برای عمل امروز با همکاری مرکز رویان انجام شده که در کشور بی سابقه است، افزود: سلول کشت شده در مرکز رویان از پوست ختنه نوزاد گرفته می‌شود که پس از آماده‌سازی زخم بیمار در شرایط خاص، روی پوست ثابت شده و رشد می‌کند.

دکتر ده مرده‌ای ادامه داد: در آینده نزدیک برای همکاری در همه زمینه‌های کشت سلول فراخوان می‌دهیم و هم‌اکنون در زمینه درمان‌های سلولی ناحیه پوست، استخوان، چشم و ارتوپدی کار می‌کنیم که امیدوارم با حمایت بیشتر شاهد موفقیت‌های روزافزون در مرکز جامع سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران باشیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.