این زن همیشه «تحت تعقیب» است!

درباره شهره موسوی، نایب رئیس فدراسیون فوتبال که هر روز حاشیه جدیدی می‌سازد

شهره موسوی را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین مدیران فوتبال دانست؛ او هر چند وقت یک‌بار بازداشت می‌شود، اما همچنان به کارش ادامه می‌دهد!

یگانه عصاری- شهروندآنلاین، همه چیز از اسفند ماه سال 99 شروع شد؛ زمانی که مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای انتخاب رئیس فدراسیون برگزار شد و پس از جنجال‌های بسیار، شهاب‌الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس آینده فدراسیون فوتبال انتخاب شد. بعد از او، شهره موسوی که معرفی‌شده عزیزی خادم برای پست نایب رئیسی بانوان بود، صاحب 70 رأی شد و این سمت را به عهده گرفت. پس از این انتخاب، جنجال‌ها یکی پس از دیگری شروع شد. در مدت زمان حضور موسوی در فدراسیون، خبرهای مختلفی از پرونده‌های مالی او و همسرش منتشر می‌شد و سرانجام بازداشت نایب رئیس فدراسیون در فروردین ماه 1401 همه چیز را برملا کرد. این داستان اما ادامه دارد…

حضور نایب رئیس در فدراسیون فوتبال

از همان ابتدای شروع فعالیت عزیزی خادم و اعضا فدراسیون او، انتخاب موسوی و حضور دیگر چهره‌های کمتر شناخته‌شده و مدیرانی با سابقه کم فوتبالی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال باعث بالا گرفتن انتقادات از او شد. رسانه‌ها از عزیزی خادم بابت معرفی آنها توضیح خواستند و  سوابقی از هیات رئیسه جدید را منتشر کردند. پس از رسانه‌ای شدن انتقادها، شرکت بازاریابی معروفی که تحت مدیریت شهره موسوی بود، اطلاعیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد که هیچ‌گونه فعالیت هرمی ندارد. البته رسیدن و مطرح‌شدن نام شهره موسوی در فوتبال ایران وابسته به فعالیت‌های او در باشگاه بادران است. موسوی در فضای رسانه‌ای به عنوان یکی از مدیرعاملان زن فعال در حوزه فوتبال معرفی و سپس پایش به فدراسیون فوتبال ایران کشیده شد تا روز اول به تمام مردم وعده دهد: «در چهار سال پیش‌رو اتفاقات خوبی در این فدراسیون رخ می‌دهد که تا پیش از این نمونه‌اش دیده نشده!» البته این وعده به یک سال هم نکشید و موسوی روز ۲۷ فروردین سوار بر اتومبیل نیروی انتظامی به سمت بازداشتگاه رفت تا پاسخگوی تخلفات غیرفوتبالی‌اش باشد!

کارآفرین برتر، زندانی شد!

یک سال قبل از برملا شدن فعالیت‌های عجیب و غریب شرکت تحت مدیریت خانم نایب رئیس، و در حالی که او اصرار داشت شرکتش هیچ‌گونه فعالیت هرمی انجام نمی‌دهد و تمام کارهایشان کاملا قانونی و دارای مجوز است، او به عنوان کارآفرین برتر کشور انتخاب شد و جایزه‌اش را هم دریافت کرد! با این حال در تابستان 1400 اتفاق دیگری افتاد. در حالی که ماه‌‌ها قبل بسیاری از رسانه‌های نزدیک به عزیزی خادم، از تیم لیگ یکی بادران می‌نوشتند که در شرف صعود به لیگ برتر است و اتفاقا مدیرعاملش هم یک خانم است، شواهدی نشان داد که این شرکت دست به فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی می‌زند. همه چیز در حد شایعه‌ای بی‌پاسخ بود تا اینکه عضو وقت کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از شرکتی به نام «کینگ‌مانی» نام برد. ابوالفضل ابوترابی گفت که این شرکت در حوزه رمزارز‌ها فعالیت غیرقانونی دارد و کلاه بسیاری از مردم را برداشته است. او ادامه داد: «متاسفانه عده‌ای حتی خانه‌شان را فروخته‌اند تا در این شرکت سرمایه‌گذاری کنند. به نظر می‌رسد یک شرکت شناخته‌شده که در حوزه بازاریابی شبکه فعال است، پشتوانه این رمزارز بوده و اساسا اقبال عموم مردم به کینگ‌مانی به دلیل حمایت این شرکت بوده است.» پس از این بود که تمام نگاه‌ها دوباره به سمت موسوی و همسرش بازگشت.

من مدیر موفقی هستم

پس از جنجالی‌شدن این اتفاق، شایعه شد که موسوی و همسرش، فریدون قربانیان، در بازداشت به سر می‌برند. البته موسوی به عنوان نایب رئیس فدراسیون، تیم فوتبال بانوان ایران را که آن زمان درگیر رقابت‌های انتخابی قهرمانی آسیا هم بود، همراهی نکرد تا به این شایعه و شایعه ممنوع‌الخروجی‌اش قوت ببخشد، اما پس از چند روز در مصاحبه با دو خبرگزاری اعلام کرد که چون من مدیر موفقی هستم چنین شایعاتی را پشت سر من می‌سازند و برخی‌ می‌خواهند به فوتبال ضربه بزنند! البته کمتر از دو ماه بعد و در هفتم مهر ماه 1400 وزارت اطلاعات خبر از شناسایی بزرگ‌ترین شبکه سازمان‌یافته کلاهبرداری داد و نام کینگ‌مانی دوباره مطرح شد تا برای بار دوم شایعه بازداشت موسوی منتشر شود، اما او در صفحه مجازی خود نوشت: «برخلاف تمام پنجشنبه‌ها که در خانه آشپزی می‌کند، امروز به شرکت می‌رود!» از آن روز به بعد هر روز افراد مال‌باخته با ایجاد تجمعات مختلف در پی رسیدگی به پرونده کینگ‌مانی بودند. آنها از جلوی فدراسیون فوتبال گرفته تا قوه قضائیه با در دست داشتن دست‌نوشته‌های بزرگ می‌خواستند به تخلفات مالی شهره موسوی رسیدگی شود. بسیاری از آنها شهره موسوی را «پادشاه جعل‌کننده» خطاب می‌کردند، اما شهره موسوی همواره چنین شایعاتی را تکذیب می‌کرد تا اینکه بالاخره روز ۲۷ فروردین 1401 به طور رسمی ویدیوی بازداشت او منتشر شد.

بلاتکلیفی محض برای خانم نایب رئیس!

از زمان بازداشت شهره موسوی، حرف و حدیث‌هایی درباره رسمیت‌داشتن یا ‌نداشتن حضور او در اعضای هیات‌رئیسه مطرح است. بسیاری می‌گویند هیات‌رئیسه پس از عزل عزیزی خادم به‌طور قانونی از رسمیت افتاده است، ولی عده‌ای دیگر می‌گویند از آنجا که نباید دو نایب‌ رئیس اول و دوم را در زمره افراد قانونی قلمداد کرد، جلسات رسمیت دارد. او البته در زندان اعلام کرد که از سمت خود استعفا نمی‌کند و حتی چندبار به صورت اسکایپی از داخل زندان در جلسات فدراسیون فوتبال هم شرکت کرد! با این حال، پس از تجمع دوباره مال‌باختگان در مراسم رونمایی پیراهن تیم ملی برای جام جهانی، نام او دوباره خبرساز شد. شاید عجیب‌ترین واکنش به این موضوع را مهدی تاج داشت که به عنوان رئیس فدراسیون، اعلام کرد اطلاعی از پرونده‌های موسوی ندارد! او گفت: «اینکه ایشان نمی‌تواند وارد فدراسیون فوتبال شود را کسی به من نگفته، ولی ما تابع قوانین جمهوری اسلامی هستیم.» از سوی دیگر اما محمدحسین حمیسی،سرپرست حراست فدراسیون فوتبال اعلام کرد که بنا بر اعلام مهدی تاج، موسوی دیگر در فدراسیون فوتبال فعالیت نمی‌کند و کاری به عنوان ایشان به نام نایب رئیس ندارند! دقیق مشخص نیست که این تناقض‌گویی به چه دلیل است، اما اظهارات اعضا این‌طور نشان می‌دهد که اعضای فدراسیون در مورد موسوی یا دچار اختلاف هستند یا قصد پنهان کردن مواردی را دارند که هنوز دلیل آن مشخص نیست. شهره موسوی دوباره در جلسات حضور دارد و فعالیت می‌کند؟ هنوز کسی نمی‌داند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.