کرونا دوباره در چین جان می‌گیرد؟

پس از شناسایی 137 مورد ابتلای بی‌علامت به ویروس کرونا، مسئولان از 2.84 میلیون نفر آزمایش گرفتند

چین 137 مورد جدید ابتلای بی‌علامت به ویروس کرونا در شهر کاشغر در ایالت سین کیانگ را شناسایی کرد. موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین از چهاردهم اکتبر، زمانی که یکی از آنها در شهر چینگ‌دائو شناسایی شد، گزارش شده است.

شهروندآنلاین:  کرونا دوباره در چین جان می‌گیرد؟ این سوالی است که دغدغه این‌روزهای مسئولان چین است. چین 137 مورد جدید ابتلای بی‌علامت به ویروس کرونا در شهر کاشغر در منطقه شمال غربی ایالت سین کیانگ شناسایی کرد؛ این اتفاق بعد از آن رخ داد که یک نفر روز گذشته به ویروس مبتلا شد.

مقام مسئول در کمیسیون بهداشت ایالت سین کیانگ در جلسه‌ای مطبوعاتی گفت: «تمام موارد کشف‌شده در روز یکشنبه به یک کارخانه تولید پوشاک مرتبط بود، جایی که والدین دختری 17 ساله- که روز شنبه مشخص شد او به ویروس مبتلا شده، اما بی‌علامت است- کار می‌کردند.

موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین از چهاردهم اکتبر، زمانی که یکی از آنها در شهر چینگ‌دائو شناسایی شد، گزارش شده است. ایالت سین کیانگ در ماه آگوست درگیر ویروس کرونا بود و باعث اعمال محدودیت‌هایی در شهر ارومچی، مرکز این ایالت شد ،اما از پانزدهم آگوست هیچ مورد جدیدی در منطقه یافت نشد.

ساکنان این منطقه بعد از ظهر شنبه دچار سردرگمی شدند، زیرا پروازهای داخل و خارج از کاشغر (دومین شهر بزرگ ایالت سین کیانگ) ناگهان لغو شد و مقامات پلیس پیامی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و سپس حذف کردند که به مردم یادآوری می‌کرد ماسک بزنند و شایعات را باور یا پخش نکنند.

ارومچی، مرکز ایالت سین کیانگ، پس از گزارش بیش از 900 مورد ابتلا در اواسط ژوئیه، هفته‌ها تحت مقررات شدید پیشگیری قرار داشت. مسئولان در  کاشغر (دومین شهر بزرگ سین کیانگ) روز یکشنبه گفتند همه مدارس به جز دانشگاه‌ها تا جمعه تعطیل خواهد بود، اما سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید همچنان باز است.

سپس مسئولان بهداشتی این مورد بی‌علامت را اعلام و شنبه‌شب از برنامه آزمایش برای 4.75 میلیون نفر از مردم منطقه خبر دادند. آنان در بیانیه‌ای گفتند تا بعد از ظهر روز  یکشنبه، بیش از 2.84 میلیون نفر تحت آزمایش قرار گرفته‌اند و از بقیه روز سه‌شنبه آزمایش گرفته خواهد شد.

چین موارد بی‌علامت را به عنوان «موارد تأیید شده» طبقه‌بندی نمی‌کند و تاکنون هیچ موردی از افراد با علائم گزارش نشده است.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که این دختر 17 ساله در یک کارخانه تولید پوشاک کار و زندگی می‌کرد و هر دو هفته برای دیدار با خانواده‌اش به خانه می رفت. او به خارج از کشور سفر نکرده و با افرادی که مشکوک به آلودگی به ویروس کرونا بوده‌اند، تعامل نداشته است.

مقامات بهداشتی گفتند که او بین خانه و کارخانه خود و کارخانه والدینش رفت و آمد کرده و یک هفته پیش با مادرش به یک مرکز خرید رفته است. آنان گفتند ابتلای او به کووید-19 از طریق آزمایش معمول تشخیص داده شده است، اما توضیح ندادند که چرا آزمایش انجام شده است.

دکتر آنا هیز، مدرس ارشد سیاست و روابط بین‌الملل در دانشگاه جیمز کوک استرالیا گفت: «گرچه ممکن است کارخانه‌ها اقدامات ضد همه‌گیری در محل کار انجام دهند، اما این اقدامات در محوطه زندگی که معمولا  فضاهای مشترک غذا خوردن و خوابگاه‌های شش تا هشت تختی است، اعمال نمی‌شود.»

ارومچی، پایتخت ایالت سین کیانگ، پس از گزارش بیش از 900 مورد ابتلا در اواسط ژوئیه، هفته‌ها تحت مقررات شدید پیشگیری قرار داشت. مسئولان در  کاشغر روز یکشنبه گفتند همه مدارس به جز دانشگاه‌ها تا جمعه تعطیل خواهد بود، اما سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید همچنان باز است.

طبق بیانیه یکشنبه شب مقامات شهر کاشغر، چهار منطقه در کاشغر به عنوان مناطق «پر خطر» شناسایی شده است و انتظار می‌رود کنترل دقیق مانند محدودیت سفر اعمال شود.

کمیسیون بهداشت ملی چین روز یکشنبه کارشناسان را برای هدایت امور مربوط به کنترل ویروس کرونا به کاشغر اعزام کرد.

مسئولان بهداشتی اعلام کردند که از روز یکشنبه، 85 هزار و 810 مورد ابتلا به ویروس کرونا در چین تأیید شده و تلفات 4 هزار و 634 نفر است.

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.